in

Augmented reality-technologie Aurasma effectief ingezet in retailcampagne

Printadvertentie komt tot leven – ChannelUp, een reclamebureau met focus op tradecommunicatie, shopper- en merkactivatie, heeft een Augmented reality retailcampagne ontwikkeld met Aurasma. In deze campagne komt de geprinte advertentie, die wordt gebruikt in brochures van onder andere Dixons, MyCom, Paradigit, Dynabyte en Bol.com, tot leven. De campagne van ChannelUp richt zich op de promotie van de HP Connected Music Player die de komende maanden standaard wordt geleverd op HP Windows 8 pc’s.

..

Door de camera van het device voor de advertentie te houden, verschijnt er op het scherm een filmpje dat meer informatie geeft over de HP Connected Music Player. Bovendien geeft het uitleg over hoe klanten kans maken op bijzondere prijzen, zoals meet & greets met artiesten en VIP-trips om concerten te bezoeken.
 
Aurasma brengt print tot leven
Aurasma maakt gebruik van de camera van een smartphone of tablet om beelden, bijvoorbeeld producten of etiketten, te zien en te herkennen. Aurasma legt over dit beeld een interactieve, virtuele laag, zoals een 3D-animatie, een video of een game, die precies past in de context van het beeld. Op deze manier komen geprinte media, zoals advertenties, kranten of folders, tot leven. Door gebruik te maken van Aurasma is ChannelUp in staat meer informatie met de consument te delen, zonder dat dit ten koste gaat van de advertentieruimte. Om deze advertentie of andere uitingen van Aurasma te bekijken is het downloaden van de gratis app ‘Aurasma’ in de Apple en Android app store voldoende.
 
“Het doel van de campagne is om de klant gratis kennis te laten maken met streaming van muziek en om de VIP-trips en de meet & greets met internationale A-artiesten onder de aandacht te brengen. De Aurasma-content kan op elk gewenst moment van de dag digitaal aangepast worden, waardoor het een interessante aanvulling is op geprinte media. Deze technologie staat aan het begin van zijn lifecycle en kan uitgroeien tot een onmisbaar onderdeel van geprinte media”, aldus Joost Jetten, Commercieel Directeur bij ChannelUp.
 
Ronald Hoogeweg, Trade Marketing Manager bij HP Nederland, vertelt: “Door gebruik te maken van de Aurasma-technologie van HP’s Autonomy voegen we een dimensie toe in onze communicatie naar de potentiële klant. Het stelt de klant in staat om op een leuke manier, meer informatie te krijgen over de HP Connected Music Player. Muziek is een universele taal en de samenwerking met Universal Music stelt ons in staat fantastische muzikale belevenissen weg te geven aan HP klanten.”

Epic Mickey en Rise of the Guardians ook op Wii U

Imax 3D nieuwe entertainment ervaring