in

Mobiel shoppen minder populair

Een kwart van de Europeanen denkt dat hij over twee jaar minder vaak shopt via zijn mobiel of tablet. Het percentage dat deze apparaten juist meer denkt te gebruiken ligt met respectievelijk zeventien en zestien procent lager. Dat blijkt uit het maandag gepubliceerde rapport How we shop – Inside the minds of Europes Consumers van CBRE. Het bureau ondervroeg tienduizend consumenten in tien Europese landen.

..

Dertig procent van de Europeanen denkt over twee jaar wel meer online te winkelen via de computer, zestien procent juist minder. De respondenten shoppen nu gemiddeld tien keer op de computer en vier keer via zowel de mobiel als tablet.
De inwoners van alle tien de landen krijgen het liefst online bestelde goederen thuisbezorgd. Ophalen in de winkel staat in acht van de tien landen op twee en is daarmee populairder dan een afhaalpunt in een postkantoor of gemakswinkel. Verder vindt 85 procent van de ondervraagden het belangrijk om voor online bestellingen toegang te hebben tot een fysieke winkel, waar producten gevoeld of getest kunnen worden.
De lokale winkels blijken het populairst voor het kopen van kleding. Consumenten gaan jaarlijks achttien keer naar een winkel in de buurt. 21 procent van de consumenten denkt dit vaker te doen over twee jaar, dertien procent juist minder. Verder gaan consumenten jaarlijks dertien keer naar het eigen stadscentrum voor het kopen van kleding en negen keer naar het centrum in een andere stad. Negentien procent van de ondervraagden denkt dit over twee jaar vaker te doen, zeventien procent minder vaak.
CBRE voerde zijn onderzoek uit in België, Frankrijk, Duitsland, Hongarije, Italië, Polen, Rusland, Spanje, het Verenigd Koninkrijk en Zweden. 
Bron : RetailNews

PlayStation®4 en blockbuster content (Youtube)

Mad Catz introduceert Strike 3-gametoetsenbord