..
Na in 2012 een marktaandeel van 34,86 procent te behalen wist TP-LINK in 2013 opnieuw indrukwekkende vooruitgang te boeken. Met een marktaandeel van 42,29% op basis van het aantal verkochte WLAN-producten slaagde TP-LINK er in het eerste kwartaal in om alle concurrenten achter zich te laten. Zijn omzetvolume viel zelfs hoger uit dan de gecombineerde omzet van de tweede en derde leverancier op de ranglijst.
“Ook in Nederland doen we het goed. Het afgelopen half jaar heeft TP-LINK hier een groei van maar liefst 70% weten te realiseren, in West-Europa als geheel 51%. Onlangs hebben we dan ook een kantoor geopend in Nieuwegein, om vanuit daar de Benelux-markt nog beter te kunnen bedienen en onze marktpositie in deze regio verder te verstevigen,” aldus Clark Qian, Country Manager Benelux.
Sinds TP-LINK in 2005 de internationale markt betrad, heeft het zich exclusief op de netwerkbranche gericht. Grootschalige investeringen in R&D en een strikte kwaliteitscontrole hebben het bedrijf in staat gesteld om netwerkapparatuur van de hoogst mogelijke kwaliteit te ontwikkelen. TP-LINK is daarnaast een van de weinige leveranciers die over onafhankelijke productiefaciliteiten beschikt. Hierdoor is het in staat om strikte kwaliteitscontroles uit te voeren en de kosten sterk in te dammen. Daarmee kan TP-LINK klanten overal ter wereld voorzien van producten van de hoogste kwaliteit tegen een betaalbare prijs.