..
PwC maakte gisteren deze cijfers bekend, naar aanleiding van de overname van de digitale tak van Videoland door RTL, en vooruitlopend op de Nederlandse Entertainment & Media Outlook die in oktober wordt gepubliceerd.
Het betalen voor films, series en sport is buiten Nederland al enorm populair, met name in de Verenigde Staten. Consumenten gaan steeds meer tv kijken op momenten dat het hen uitkomt. Zowel de content als de faciliteiten zijn sterk verbeterd. Bovendien kent Nederland een van de allerhoogste penetratie van breedband, waardoor de meeste huishoudens kunnen streamen in hoge kwaliteit.
Traditionele verdienmodellen komen dan ook steeds verder onder druk te staan. Het speelveld bestaat uit producenten van tablets, smart-tv’s en smartphones en de eigenaren van tv- en filmrechten. Daartussen zitten de televisiezenders, kabelaars en telecombedrijven, die de verbinding vormen naar de consument. Zij zullen volgens PwC hun toegevoegde waarde moeten laten zien aan de consument. De verdeling van de koek wordt straks bepaald door de kwaliteit van het aanbod en de time to market van nieuwe titels.”
Bron: Emerce.nl