in

Facebook populairst onder retailers

86 procent van de winkelketens in Nederland is actief op Facebook. Zeventig procent heeft een Twitter-account en 38 procent is bezig met Pinterest.

Dat blijkt uit een analyse van de social media-activiteiten van 184 winkelformules in het vrijdag te verschijnen novembernummer van EtailTrends. Google + heeft vooralsnog de aandacht van een handvol Nederlandse retailers.

Facebook blijkt ook onder consumenten het favoriete sociale netwerk voor het volgen van ‘hun’ winkelformules. Zo is Facebook tien keer groter dan Twitter, bij een vergelijking tussen likes en followers. Het aantal klanten dat zijn favoriete winkels via Pinterest volgt is veel lager dan op Facebook en Twitter. Een kwart van de geïnventariseerde formules heeft meer dan tweehonderd aanhangers op Pinterest.

Lees meer resultaten en conclusies van de analyse in de nieuwe EtailTrends, met daarin het Dossier Social Media & mobile commerce. In het dossier worden enkele activiteiten die een rol spelen in de aanloop naar aankoop tegen het licht gehouden. Wat doen retailers op mobiele platforms, in mail en met social media?

Bron : EtailTrends

ARCHOS zet weer de toon met de Gen 11

PlayStation 4 nu te spelen in de winkel