Voordeel voor klant en retailer
PayPal CheckIn wordt al sinds de herfst van vorig jaar getest in Duitsland en PayPal wil het nu ook lanceren in andere landen, waaronder Nederland. Met CheckIn kunnen klanten, van zodra ze een winkel binnenkomen, aangeven dat ze uiteindelijk zullen gaan betalen met PayPal. Een klant zal zo eenvoudig kunnen betalen met zijn smartphone.
De retailer kan langs zijn kant dan weer de aankoopgeschiedenis van de klant bekijken of hem gericht aanbiedingen sturen zodra hij zijn winkel binnenstapt. Hij heeft daar ook geen speciale hardware voor nodig, maar enkel een tablet of smartphone met de juiste software op.
Beacons leiden klanten tot 20cm nauwkeurig
PayPal wil ook meer gebruik gaan maken van beacons, kleine zenders die door middel van Bluetooth verbinding maken met een mobiel apparaat. “Klanten worden zo tot 20 centimeter nauwkeurig gewezen op de plek van bepaalde producten”, zei general manager Benelux Eelco van Wijk op het Online Betaal Congres in Houten.
“Ook om consumenten de winkel in te trekken, voor proximity marketing dus, is de techniek geschikt. Dankzij beacons kunnen klanten als ze willen ook automatisch worden ingecheckt bij een winkel, zonder dat ze daarvoor zelf nog een handeling moeten verrichten.”
PayPal is ook een samenwerking met Samsung aangegaan om een app te ontwikkelen voor de Samsung Galaxy Gear. Zo kunnen klanten inchecken en betalen met hun smartwatch. Er zal ook een app komen die de vingerafdrukverificatie van de Samsung Galaxy S5 zal gebruiken om betalingen te verrichten.
Bron: retaildetail