in

Steelcase presenteert duurzaamheidsrapport

Werkomgevingspecialist Steelcase presenteert zijn jaarlijkse duurzaamheidsrapport met daarin de sociale en ecologische inspanningen die het wereldwijd geleverd heeft in het afgelopen jaar.

Het rapport bevat een synthese van kwalitatieve verslagen en kwantificeerbare berekeningen. Het belicht Steelcases wereldwijde duurzaamheidsdoelstellingen, -resultaten en praktijkervaringen.

Enkele hoogtepunten uit het rapport:

• Steelcase schonk bijna 3,6 miljoen euro aan goede doelen
• Werknemers van het bedrijf hebben bijna 6500 uren van hun tijd geïnvesteerd in vrijwillige projecten
• Steelcase heeft significante stappen gemaakt in zijn streven om zijn ecologische voetafdruk voor het einde van 2020 met 25 procent te verminderen
• Het scheidde en verzamelde het afgelopen jaar 2089 kilo elektronisch afval
• Steelcase verminderde de broeikasgasuitstoot met 2125 ton door het aantal werknemersreizen terug te dringen middels het aanbieden van videoconferentietechologie en alternatieve werklocaties
• De brandstofeffectiviteit in het bedrijfswagenpark van de Verenigde Staten nam met 13 percent toe. Concreet betekent dit een besparing van meer dan 1.007.880 liter gas en diesel.

“Dit rapport bekrachtigt onze betrokkenheid bij duurzaamheid en hoe we daarmee waarde creëren voor al onze stakeholders”, vertelde Jim Hackett, CEO van Steelcase Inc. “Het doel van onze inspanningen is de wereldwijde aandacht voor duurzaamheid te vergroten. Dit doen we door te inspireren met nieuwe <image012.jpg>denkrichtingen, het dynamisme in ons bedrijf te stimuleren en onze belofte om waarde aan onze stakeholders te leveren na te komen, nu en in de toekomst.”

De inzet van Steelcase voor duurzaamheid blijkt ook uit de ontvangen onderscheiding van het ‘Cradle to Cradle Products Innovation Institute’ voor de vroege adoptie van de Cradle to Cradle® designfilosofie. Als sponsor van Greenbuild blijft Steelcase investeren in de promotie van duurzame arbeidsplekken.

Voor meer informatie over het duurzaamheidsrapport en de investeringen voor de toekomst, gaat u naar csr.steelcase.com.

 

Panasonic stelt met trots het nieuwe 4K Ultra HD-tijdperk voor

Millennials kopen liefst in fysieke winkel