Uit onderzoek van smappee blijkt dat er flink wat te besparen valt voor het gemiddelde Nederlandse gezin. Negen op de tien Nederlanders heeft geen zicht op hoeveel kWh hij verbruikt, laat staan welke (verborgen) energievreters doorwegen in de energiefactuur. Verspil elimineren en het energieverbruik duurzaam verminderen zónder aan comfort in te boeten, is de missie van smappee.
De ontwikkelingen van smappee staan niet stil en zorgen voor continu profijt van je investering. Dankzij de feedback van gebruikers is de energy buddy aangepast en zijn er vijf uiterst handige functionaliteiten aan toegevoegd. Wat smappee uniek maakt, is dat je de energy buddy blijft gebruiken. Dat levert blijvend dubbele winst op: in de portemonnee en voor het milieu.
Het succes van smappee zit in de som der delen:
De volgende nieuwe features zijn toegevoegd:
|
|
|
|
Stefan Grosjean – CEO en bezieler van smappee: “We willen het energieverbruik thuis verminderen zonder aan comfort in te boeten – en dat op een duurzame manier. De missie van smappee is om ‘gewoonten’ te veranderen, precies omdat we weten dat échte en blijvende besparingen beginnen bij gedragsverandering. Dat doe je niet met een product, maar met een service. Smappee is een partner die meet, informeert, motiveert, amuseert en faciliteert: blijvend en overal. Dat maakt van smappee de eerste energy buddy die je blijft gebruiken. Zo maak je van een gezonde reflex een nieuwe gewoonte die dubbele winst oplevert: je bespaart geld en spaart het milieu. Omdat dit voordeel voor iedereen belangrijk is, starten we met onze Europese uitrol. De eerste markten waar we de tanden in zetten zijn het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en Scandinavië.”
Hoezo – een besparing van 530 miljoen?
Dit zijn de energiekosten die Nederlandse gezinnen kunnen besparen door een real-time energie-app te gebruiken.
Waarom is besparen zonder aan comfort in te boeten zo belangrijk? Mensen zijn gewoontedieren die niet graag toegeven aan comfort. Smappee verandert gedrag stap voor stap door het aanleren van een reeks van nieuwe, kleine reflexen. Reflexen die – als je ze optelt – een echte besparing opleveren. Die doordachte aanpak zorgt er voor dat consumenten fervente én blijvende gebruikers worden van smappee.