in

Adyen voegt Apple Pay toe als betaalmiddel

Laatste toevoeging aan de reeds 250 ondersteunde betaalmethodes.

“Adyens innovaties worden gedreven door de behoeften van de retailers, we zijn dus erg enthousiast over de komst van Apple Pay en de potentie om een verandering in gang te zetten met twee belangrijke ontwikkelingen binnen de markt: mobiele betalingen en NFC”, zegt Pieter van der Does, CEO van Adyen. “Omdat het platform van Adyen een end-to-end betalingsoplossing biedt, is het in staat om direct contact te maken met zowel de betaalkaartsystemen als de verkoopsystemen. Dit betekent dat retailers enkel met Adyen hoeven samen te werken om Apple Pay aan te bieden, zonder afhankelijk te zijn van systemen van derde partijen.”

Adyen werkt al met grote retailers samen om de dienst te integreren. Ook werkt het bedrijf samen met Apple, betaalkaartsystemen en retailers om een goede ondersteuning van Apple Pay internationaal te garanderen.

Adyen biedt klanten de mogelijkheid om Apple Pay te gebruiken bij online betalingen via een mobiel apparaat, in een mobile app of bij de kassa.

De geïntegreerde NFC antenne in de iPhone 6 maakt het voor gebruikers mogelijk om in een winkel te betalen door hun telefoon bij een NFC-lezer te houden en hun vinger te plaatsen op de Touch ID van de telefoon. Zo blijft creditcard informatie beveiligd omdat de mobiele telefoon als token wordt gebruikt. Ook voor aankopen in apps wordt het betaalproces geverifieerd via Touch ID.

Apple Pay heeft een groot potentieel. Eén van de voordelen is de hoge mate van veiligheid dankzij de mix van Touch ID en ‘tokenization’, gebruik van een fysiek voorwerp voor authenticatie. Gecombineerd zijn deze technologieën in staat om fraude vrijwel geheel te voorkomen en terugboekingen te elimineren. Omdat onvoldoende krediet nu de enige reden zal zijn voor het niet afronden van een transactie, is te verwachten dat het aantal goedgekeurde transacties gaat stijgen. ‘Early movers’ gaan voordeel ondervinden bij het bieden van deze nieuwste betaalmethode aan hun klanten, zeker met de hoge verwachtingen rond de komst van de Apple Watch begin 2015.

De toevoeging van deze betaalmethode is voor het bedrijf een logische stap. Volgens de filosofie van Adyen moeten consumenten de betaalmethode van hun voorkeur moeiteloos kunnen gebruiken waar ze ook zijn en er wordt veel belangstelling verwacht voor Apple Pay. Adyen ondersteunt inmiddels 250 betaalmethodes wereldwijd en helpt hiermee bedrijven als Groupon, Evernote en Vodafone nieuwe markten te betreden en wereldwijd de conversie te vergroten.

Overvalcijfer detailhandel historisch laag

OFED Smart Appliances | toekomst en trends