Vodafone Nederland maakt vandaag de resultaten bekend van het derde kwartaal (1 oktober tot en met 31 december) van het boekjaar 2014/2015. De operationele omzet bedroeg EUR 437,7 miljoen, een organische stijging van 2,2 procent ten opzichte van het derde kwartaal van vorig boekjaar. Het totale dataverbruik verdubbelde bijna, voornamelijk doordat 4G nu landelijk beschikbaar is en bijna een miljoen Vodafoneklanten het juiste toestel en abonnement hebben om daarvan te profiteren. Andere belangrijke factoren voor de omzetstijging zijn de sterke groei van dochtermerk hollandsnieuwe en de groei in het aantal vaste aansluitingen – zowel bij consumenten als bij zakelijke klanten. Door de afname in prepaidklanten daalde het totale aantal aansluitingen echter licht met 1,9% tot bijna 5,2 miljoen.
In bijgaande infographic geeft Vodafone meer inzicht in de cijfers en gebruikstrends van het afgelopen kwartaal. De infographic toont ook Vodafone Nederland’s voortgang op zijn vijf strategische pijlers, aan de hand van de indicatoren zoals die grotendeels eerder dit boekjaar in het geïntegreerde jaarverslag werden gepresenteerd.