in

Succesvolle winkelier kent het DNA van zijn locatie

Steeds meer winkels hebben het zwaar als gevolg van de opkomst van onlineshops. En het gaat allang niet meer om de kleine winkeliers, zelfs giganten als Hema en V&D hebben het moeilijk.

De strijd lijkt beslist maar toch valt er voor retailers veel winst te behalen, aldus Peter Liesting, auteur van het boek Perfect Store. Hij ontwikkelde de gelijknamige methode die winkeliers in staat stelt op een slimme manier hun markt te bewerken. De sfeer van de locatie en de stemming van de klant zijn daarbij doorslaggevend.

Winkeliers die zich staande willen houden, moeten op zoek naar een manier om zich te onderscheiden. Zij hebben daartoe één belangrijke troef in handen: hun locatie. Ondernemers moeten leren het DNA van hun locatie te ontcijferen om daar het maximale uit te halen. Pas wanneer je de sfeer en het publiek van je locatie kent, kun je je assortiment daarop afstemmen en wordt je winkel een succes.

De eigenschappen van het product, de sfeer van de locatie en de stemming van de klant spelen dus een cruciale rol. Wanneer deze elementen goed op elkaar zijn afgestemd, is er sprake van de ‘perfect fit’ en is succes gegarandeerd. In Perfect Store zet Peter Liesting uiteen hoe je tot die ‘perfect fit’ komt. In het boek gaat hij in op vragen als Wat is de perfecte locatie? Hoe verzamel je efficiënt informatie? Hoe weet je waar je doelgroep zit? en Hoe voer je je plan voor marktbewerking uit?

De Perfect Store-methode maakt optimaal gebruik van de nieuwste technologische ontwikkelingen en combineert die met de ervaringen van de meest prominente leveranciers uit de markt. Het is een beproefd concept waarmee zowel retailers als leveranciers optimaal tegemoet kunnen komen aan de wensen van de klant.

Samsung introduceert de Galaxy Tab A

ICTVakdag – nog maar 10% van de stands beschikbaar!!