Voor zijn functie bij de beddenfabrikant was Bramer Director Multichannel bij Dexcomretail (2009-2011), waar hij verantwoordelijk was voor de ontwikkeling en implementatie van de multichannel-strategie voor Dixons, Dynabyte en t for telecom. Daarvoor was hij onder meer Managing Director van Dynabyte (2006-2009), Director Operations bij Oil &Vinegar(2003-2005) en bekleedde hij diverse posities bij KPN Retail (1988-2003) waar hij onder meer leidinggevende functies vervulde op het gebied van inkoop, category management en marketing.
Als nieuwe topman van de elektronicaketen wordt Bramer verantwoordelijk voor de uitrol van de eerder dit jaar aangekondigde strategische koerswijziging. Binnen deze nieuwe strategie draait het volledig om het bieden van het meest passende productassortiment en de juiste service en dienstverlening op basis van persoonlijke interesses van de klant, passend bij de huidige en toekomstige tijd.
Bramer heeft het volle vertrouwen van zowel het huidige moederbedrijf Darty als de nieuwe eigenaar van BCC, de Franse winkelketen Fnac. Met name zijn langjarige ervaring op executive niveau in de detailhandel, e-commerce, marketing, inkoop en verkoop legt veel gewicht in de schaal.
Zelf ziet Bramer uit naar zijn nieuwe functie: “BCC is een geweldig bedrijf waaraan ik met mijn ervaring in zowel retail als verkoop en e-commerce een goede bijdrage kan leveren aan verdere vernieuwing en groei van BCC. Ik zie uit naar deze nieuwe uitdaging en naar de samenwerking met een geweldig team mensen.”