in ,

LG onthult ultramoderne B2B-displays op ISE 2014

LG Electronics (LG) pakt van 4 tot en met 6 februari uit met een indrukwekkende line-up van B2B-displayproducten op Integrated Systems Europe (ISE) 2014 in Amsterdam. ISE 2014 is de grootste audiovisuele beurs ter wereld en toont de allernieuwste totaaloplossingen. Tijdens de beurs zullen de nieuwste producten van LG te zien zijn, met voorop de grote ULTRA HD-signs, een video wall met naadloze overgangen door de kleinste bezel ter wereld en Smart Hotel TV met de nieuwe webOS-interface.

• 105- en 98-inch ULTRA HD-displays bieden ultieme beeldbeleving bij merkcommunicatie
• Naadloze overgangen bij LG´s Video Wall door ´s werelds kleinste 3,5 mm bezel
• Hotel Smart TV verhoogt gebruiksgemak met webOS, Pro:Centric Smart en Smart Share

“ISE is voor LG het forum bij uitstek om zijn technologisch geavanceerde assortiment te presenteren”, zegt Ki-wan Kim, Executive Vice President LG Overseas Sales & Marketing Group. “Onze sterke line-up op ISE omvat diverse volgende generatie displaytechnologieën. De markt voor commerciële displays kent een bijzonder snelle groei en het is onze intentie om ons marktaandeel in Europa en de rest van de wereld te vergroten.”

Breedbeeld ULTRA HD Digital Signs
<image010.jpg>LG’s enorme 105-inch ULTRA HD commerciële display is ideaal voor retailomgevingen en toont verbluffende, levensechte beelden van personen en producten. De resolutie van LG’s nieuwste model is vier keer zo hoog als die van een Full HD-display, wat haarscherpe beelden oplevert met een ongelooflijk detailniveau. Het 21:9-beeldscherm is perfect voor de weergave van alle mogelijke informatie, zodat klanten de vrijheid genieten van een breed canvas voor hun merkcommunicatie. De 105-inch ULTRA HD-display biedt klanten ook een maximale installatieflexibiliteit. De beeldschermen kunnen zowel verticaal (portretweergave) als horizontaal (landschapsweergave) worden gericht.

LG’s 98-inch ULTRA HD digital sign combineert de superioriteit van ULTRA HD-resolutie (3840 x 2160) met het 16:9-beeldformaat. Zowel de displays van 105- als 98-inch beschikken over ingebouwde decoders voor H.264- en HEVC H.265-signalen van 30p of 60p, waardoor de klant zijn publiek content kan bieden van de hoogst mogelijke visuele kwaliteit.

Het 84-inch ULTRA HD-multitouchmodel is een schitterende, interactieve signageoplossing met een 10-punts touch screen. Dit model kan op diverse manieren worden ingezet: als kaart op openbare locaties, als onderwijsplatform in scholen en musea of als verkooptool in retailomgevingen. LG’s 84-inch display beschikt over een speciale beschermlaag om vingerafdrukken en vlekken tegen te gaan, zodat het oppervlak en de beelden op het scherm steeds kristalhelder blijven.
Video Wall
LG’s video wall, die ongetwijfeld de aandacht van elke bezoeker zal trekken, pakt uit met een bezel van slechts 3,5 mm. De reusachtige display zal grote aantallen toeschouwers fascineren met bijvoorbeeld instantherhalingen in stadions of de liveweergave van concerten. LG’s eigen SuperSign-software bevat auto-calibratie- en bewerkingfuncties die geschikt voor uiteenlopende beeldschermconfiguraties.

LG Board
De 55-inch Full HD LG Board richt zich op de mode- en retailsector en fungeert als spiegel en hoogwaardig touch screen. Het biedt klanten bovendien de keuze uit twee specifieke toepassingen: Virtual Fitting en Home Board. Bij Virtual Fitting worden de touch screen en de afstandssensor van de display gebruikt voor slimme interactie met de consument en de directe omgeving. Bezoekers kunnen van zichzelf een 360-gradenweergave creëren om kleding en accessoires virtueel te passen, zonder dat ze een kleedkamer hoeven te gebruiken.

Met de Home Board-toepassing kunnen klanten tegelijkertijd allerlei informatie weergeven op het LG Board, zoals foto’s, nieuwsberichten en lokale weersvoorspellingen. In een hotelkamer kan het LG Board worden ingezet als spiegel of als bron van lokale informatie en hotelgerelateerde aanbiedingen. Bovendien ondersteunen LG’s commerciële displays van de volgende generatie zelfs internettelefonie.

Transparante Display
LG’s 47-inch Full HD transparante display is het allernieuwste product ontwikkeld voor de retailsector. Op ISE 2014 zal LG laten zien hoe zijn verbeterde doorzichtige beeldscherm een nieuwe dimensie kan toevoegen aan de marketing van producten in de winkel. Dankzij de weergave van interactieve promo-informatie, zoals lifestylebeelden, toelichting bij functies en praktijkvoorbeelden integreert het beeldscherm naadloos met de echte producten en hun omgeving.

Smart Hotel TV
LG Hotel TV biedt een hele reeks interactieve mogelijkheden die dienstverlening in een hotel en het comfort van de gasten vergroten. LG’s nieuwste Hotel TV-modellen bieden eenvoudig beheer en een aanpasbare interface. Zij maken daarbij gebruik van webOS en Pro:Centric Smart om de gasten en het management van hotels de best mogelijke gebruikservaring te bieden.

De combinatie van webOS en LG’s intuïtieve Magic Remote zorgt ervoor dat gasten gemakkelijk de beste in-room entertainment keuze kunnen maken, ontdekken wat er in de buurt te doen is en gebruikmaken van speciale aanbiedingen. Pro:Centric Smart is een uitgebreide beheertool dat zorgt voor een eenvoudige installatie, nuttige controlefuncties heeft en de mogelijkheid om LG Hotel TV’s te koppelen aan servers voor naadloze toegang tot Video on Demand, hotelinformatie en programmagidsen.

Dankzij de nieuwe interface en Smart Home kan LG’s platform naar de wens van ieder hotel worden aangepast. Bovendien kunnen de IT-medewerkers van het hotel met het Remote Management System (RMS) individuele tv’s beheren, controleren en bijwerken vanaf een centrale locatie.

Met behulp van LG’s Smart Share kunnen gasten eigen apparatuur, zoals smartphones, tablets en laptops draadloos koppelen de tv om eigen content te bekijken. LG’s nieuwste displayoplossingen voor de hotelsector zijn niet alleen eenvoudiger, ze zijn ook veiliger. De functie History Auto Delete biedt gasten gemoedsrust door automatisch alle informatie over de weergegeven content te verwijderen zodra de tv wordt uitgeschakeld.

‘Online reviews bepalen consumentengedrag’

‘Nederlandse retail laat kansen datagebruik liggen’