in ,

Misfit vergroot aanwezigheid op Europese markt

Misfit, producent van veelzijdige draagbare technologie met een focus op modieus design, kondigt aan dat het de komende maanden zijn aanwezigheid in de retailkanalen van Europa en het Midden-Oosten drastisch gaat vergroten.

Misfit is eind 2015 gefuseerd met Fossil Group, Inc. (NASDAQ: FOSL) en zal onder regionaal management de aanwezigheid in Europa verder uitbreiden.

De producten van Misfit, waaronder de Misfit Ray Fitness en Sleep Monitor, het nieuwste product in een reeks stijlvolle trackers, zijn vanaf nu breed beschikbaar via retailers gespecialiseerd in consumentenelektronica, mode en sieraden, zoals Bijenkorf, Galeria Inno en Bol.com.

Niels van der Valk, Regional Director voor CE EMEA, ziet grote strategische voordelen voor Europese retailers: “Wij geloven dat consumenten zowel behoefte hebben aan technologische functionaliteit, als aan modebewust design. Dankzij het samengaan met Fossil Group heeft Misfit extra middelen om de unieke positionering van de producten wereldwijd te ondersteunen. Misfit smelt stijl en technologie samen waardoor de snelgroeiende markt van draagbare en verbonden technologie ook aantrekkelijk wordt voor de modebewuste consument.”

Activity trackers waren tot nu toe voornamelijk technologische accessoires, op de markt gebracht voor functionaliteit. “Retailers van consumentenelektronica kunnen nu hun afzetmarkt aanzienlijk uitbreiden, door consumenten verbonden design-accessoires aan te bieden die niet alleen nuttig en functioneel zijn, maar waar je ook mee gezien wilt worden,” stelt Van der Valk. “We vullen daarmee in de bestaande markt een gat op op het gebied van elegante en gewetensvolle ontworpen draagbare technologie.”

Een voorbeeld van deze combinatie tussen functionaliteit en design, is de nieuwe Misfit Ray Fitness en Sleep Monitor, die tijdens CES 2016 werd aangekondigd. Met een diameter van slechts 12mm en een lengte van 38mm, kan Ray worden gedragen met Misfit-accessoires of met accessoires van andere merken, bijvoorbeeld om de pols of als ketting. Ray kan zo eenvoudig een mooie aanvulling zijn op horloges, armbanden of elegante sieraden. Dankzij het elementaire design kan Ray eenvoudig worden gepersonaliseerd. Elegant of sportief, sensueel of juist stoer, het is allemaal eenvoudig mogelijk.

Tegelijkertijd ligt onder de minimalistische vormen van Ray krachtige technologie verborgen, die activiteit en slaap meet met een 3-axis accelerometer en die, net zoals bij de Misfit Shine 2, voorzien is van een trilmotor die genuanceerde gebruikers-feedback mogelijk maakt. In combinatie met een multicolor LED, biedt Ray meldingen van inactiviteit, tekst- en telefoonnotificaties en een stil alarm. Net zoals bij de andere Misfit wearables, hoeft Ray niet te worden opgeladen (met vervangbare batterijen die tot wel zes maanden meegaan) en is hij waterbestendig tot een diepte van 50 meter.

Misfit Ray is compatibel met Misfit Link, de revolutionaire software-ervaring die je wearable omtovert tot een afstandsbediening voor de wereld om je heen. Communiceer met vrienden, schakel je verlichting in, zet een muziekje op, of neem een selfie, allemaal met een paar tikjes.

Over Misfit
Misfit ontwerpt en produceert innovatieve wearables en smart home producten. Misfit producten als Shine 2, Flash, Link, Bolt en Ray, zijn verkrijgbaar via misfit.com en via retailers gespecialiseerd in mode en consumentenelektronica.

3 stijlen laptoptassen voor op de fiets

Nikon D500 bekroond met DP Review Gold Award