in

Nachtbrakers in de rij voor Media Markt BTW-actie

Veel Media Markt klanten hebben vannacht een korte nacht gehad – Zij konden vanaf 12 uur s ‘nachts hun verlanglijstje van elektronicaproducten met BTW-voordeel online aanschaffen.

• Online 26.000 bezoekers en 16. 000 online aankopen in de eerste twee uur
• Meer dan 80.000 clubleden bij exclusieve clubavond in de winkels

Al direct bij de aftrap werd de webshop massaal bezocht. Op het piekmoment waren 26.000 klanten tegelijkertijd aan het kijken welk product ze wilden kopen. Al in de eerste twee uur resulteerde dit in 16.000 aankopen met een gemiddeld bestedingsbedrag van meer dan 400 euro. Het succes van de nachtverkoop belooft veel goeds voor de komende vier dagen.

Tijdens de jaarlijks terugkerende BTW Weg Ermee-actie betaalt Media Markt de BTW op bijna het gehele assortiment. Het is de twaalfde keer dat Media Markt haar jaarlijkse voordeelfestijn viert. Media Markt verwerkt tijdens deze actie gemiddeld 10.000 orders in één uur, dat zijn drie orders per seconde. Enkel in de productcategorie witgoed zijn dit 2.600 producten per dag, wat neerkomt op meer dan 25 containers. Daarmee is de BTW Weg Ermee-actie één van de grootste retailacties in Nederland.

Clubavond
In de winkels mochten Media Markt Clubleden tijdens de exclusieve clubavond vanaf zes tot tien uur ’s avonds al profiteren van de fikse voordelen. Dat leidde tot lange rijen voor de winkels: in Rotterdam Centrum zelfs tot aan het dichtstbijzijnde metrostation toe. In totaal hebben die avond meer dan 80.000 clubleden de winkels bezocht.

“We zijn enorm blij dat de actie weer zo goed wordt ontvangen en dat we onze clubleden extra in het zonnetje konden zetten. Ook voor ons is het echt een feest om alle klanten met blije gezichten de winkel uit te zien lopen,” vertelt Dennis Hooijmans, COO bij Media Markt Nederland. “Dat feestje begint bij ons natuurlijk al met de voorbereidingen; ons distributiecentrum, die we binnenkort uitbreiden van 30.000m² naar 50.000m², werd klaargestoomd voor de vele orders en doordat we met dagprijzen werken, draaide ons pricing team al heel de week op volle toeren. Hiermee weten we zeker dat we consumenten de beste prijs kunnen bieden.”

Ricoh Imaging introduceert PENTAX KP: Nieuwe high-end SLR-camera

Copaco distributeur van robuuste telefoons Sonim Technologies