in ,

Sony Mobile beschouwt 2013 als baanbrekend jaar

Mobile World Congress, Barcelona – Vandaag versterkt Sony Mobile Communications haar premiumlijn met de Xperia Tablet Z, die vanaf Q2 verkocht wordt. Kazuo Hirai, President en CEO van Sony Corporation, en Kunimasa Suzuki, President en CEO van Sony Mobile Communications, benadrukten het belang van de mobiele sector voor de algehele strategie van Sony en kondigden aan het segment premium mobiele toestellen verder te versterken. Daarnaast is haar prijswinnende premium smartphone, de Xperia Z, nu verkrijgbaar is in 60 landen, waaronder Nederland.

..

· Premium smartphone Xperia™ Z nu verkrijgbaar
· Xperia™ Tablet Z wereldwijd verkrijgbaar vanaf Q2 van 2013
· Grootste marketingcampagne ooit ter ondersteuning van het Xperia™ portfolio
 
“In het afgelopen jaar hebben we hard gewerkt om mobiel te integreren in het hart van Sony en hebben we al onze Android smartphones en tablets onder één enkel merk uitgebracht – ‘Xperia’,” aldus Kazuo Hirai, President en CEO van Sony Corporation. “Het is een vooraanstaand merk met een consistente gebruikerservaring voor elk apparaat en een geweldig voorbeeld van wat we als ‘Eén Sony’ kunnen bereiken.”
 
Zowel de Xperia Z als de Xperia Tablet Z bevatten beide de unieke technologie van Sony, zoals content en applicaties. Deze zijn geheel toegespitst om bij elk aspect van het leven te passen. Of het nu om het kijken van de nieuwste films op het web gaat, om het vastleggen van speciale momenten, het beluisteren naar je favoriete muziek of het onderweg spelen van games.
 
“2013 zal in de mobiele sector een baanbrekend jaar zijn voor Sony. We zijn geheel gericht op ons doel om het beste van Sony te combineren voor een uitmuntende gebruikerservaring,” aldus Kunimasa Suzuki, President en CEO van Sony Mobile Communications. “Xperia producten en contentapplicaties zijn ontworpen met wat consumenten willen en deze aanpak past in het DNA van Sony. We blijven onszelf onderscheiden van de concurrentie door producten en diensten te creëren die alleen Sony kan aanbieden.”
 
“De Xperia Z en Xperia Tablet Z bieden de consument een unieke gebruikerservaring met vooraanstaande specificaties en de allerbeste technologiën van Sony,” aldus Kaoru Kato, President en Chief Executive Officer van NTT DOCOMO. “De reacties van onze klanten op de Xperia Z zijn sinds haar lancering ontzettend positief. We raden deze smartphone alle consumenten aan en zijn verheugd te weten dat beide producten wereldwijd gelanceerd worden zodat anderen ook kunnen profiteren van Sony’s vooraanstaande mobiele entertainmentervaring.”
 
Sony toont haar nieuwste Xperia Z premium smartphone en de Xperia Tablet Z tijdens het Mobile World Congress. Deze producten belichamen de technische expertise en innovatie van Sony, leidend tot het meest geavanceerde aanbod smartphones, tablets en de grootste serie specifieke NFC-producten.
 
Xperia™ Z smartphone nu wereldwijd verkrijgbaar:
De prijswinnende premium smartphone, de Xperia Z, die tijdens CES in januari dit jaar is aangekondigd – is nu ook wereldwijd te koop.
De Xperia Z heeft het grootste aanbod van Sony smartphones bereikt met meer dan 140 verkoopkanalen in meer dan 60 landen wereldwijd.
De premium smartphone heeft een uniek design met de Xperia Tablet Z en ook een consistente Sony gebruikerservaring.

Xperia™ Tablet Z wereldwijd verkrijgbaar vanaf de lente:
De Xperia Tablet Z is ‘s werelds dunste LTE-tablet en zal wereldwijd verkocht worden vanaf Q2 van 2013.
De tabet bevat een levendig 10.1” Full HD Reality Display, aangedreven door een Mobile BRAVIA Engine 2 die zowel waterdicht als stofbestendig is. Dit biedt de allerbeste kijkervaring in combinatie met S-Force Front Surround 3D en Clear Audio+.
De Xperia Tablet Z heeft een superieure camera met “Exmor R for mobile”, One-touch functie, battery STAMINA mode en Sony’s media-applicaties voor foto’s en muziek.
Meest ambitieuze marketingcampagne ooit:
“Experience the best of Sony in a smartphone”:
Tijdens het Mobile World Congress heeft Sony Mobile haar nieuwe, geïntegreerde marketingcampagne voor haar Xperia smartphones onthuld. Deze campagne zal in meer dan 20 markten starten in maart 2013 en wordt ingezet op televisie, print, digitaal, Out of Home en retail.
 
De creatieve uitvoering haalt herinneringen op uit geliefde producten van Sony en de campagne weerspiegelt de unieke consumentenervaring die alleen Sony kan bieden. Het blikt terug op iconische momenten uit de geschiedenis die je hebt beleeft met Sony en spoelt door naar de innovatie die Sony vandaag de dag levert. Kijk op www.youtube.com/sonyxperia om de global televisiecommercial te bekijken.
 
Bezoek ons op het Mobile World Congress:
Om de productserie van Sony, de content en de ervaringen zelf mee te maken, bezoekt u de stand van Sony Mobile met nummer 6D10 in hal 6 van de Gran Via tijdens het Mobile World Congress in Barcelona, Spanje.

Crystal Dynamics kondigt Tomb Raider PC specs aan

Alcatel One Touch – trendsetter in stijl