in

Axis Communications kondigt overname Cognimatics aan

Axis versterkt aanbod voor winkeloptimalisatie met gevestigde analytics-technologie voor het realtime optimaliseren van klantgedrag.

Axis Communications kondigt vandaag de overname van Cognimatics aan, een toonaangevend bedrijf gericht op winkeloptimalisatie voor de retailsector. De technologie van Cognimatics wordt bijvoorbeeld gebruikt voor het tellen van mensen, meten van wachtrijen en de totale bezetting van de winkel. De toevoeging van Cognimatics’ kennis en technologie aan het portfolio van Axis versterkt het aanbod van het bedrijf in de snelgroeiende retailmarkt.

“De producten van Cognimatics staan goed bekend in de markt dankzij een lange reeks van successen in de retailsector en vormen een sterke aanvulling op onze oplossingen in die markt. De toewijding van Cognimatics aan het ontwikkelen van innovatieve en gebruiksvriendelijke producten, sluit goed aan op de benadering van Axis om waardevolle oplossingen te bieden voor verschillende klantbehoeften. We zijn blij dat we onze partners en eindklanten analytics-oplossingen kunnen bieden die kunnen bijdragen aan hun bestaande Axis-oplossing”, zegt Ray Mauritsson, CEO van Axis Communications.

Cognimatics is opgericht in 2003 en is gevestigd in Lund, Zweden, waar 12 werknemers actief zijn. Het bedrijf biedt tal van applicaties voor video-analytics die door retailers kunnen worden ingezet. Met behulp van behavioural intelligence kunnen retailers kennis verzamelen om inspanningen te optimaliseren, de klantervaring te verbeteren en veiligheid te versterken. Axis Communications en Cognimatics werken sinds enkele jaren samen op het gebied van ontwikkeling en sales, om geïntegreerde oplossingen te bieden aan verschillende, gezamenlijke klanten. Cognimatics bedient klanten in meer dan 70 landen via een wereldwijde distributeur en een netwerk aan system integrators.

Media Markt zorgt voor hijsspektakel op Rotterdamse Wilhelminapier

Oplossing in strijd tegen contactloos zakkenrollen