in

Digitale reclame verovert nu ook de straat

In de afgelopen jaren is digitale reclame in een rap tempo gegroeid. Nu er miljarden euro’s aan digitale reclame worden uitgegeven om consumenten op onder meer de desktop en hun mobiel te bereiken, verovert digitale reclame nu ook de straat.

Dat er veel digitale reclame ingezet wordt via desktop en mobiele devices is niets nieuws. Echter wordt digitale reclame steeds breder ingezet. Deze week lanceerde internet marketing bureau Yonego als één van de eerste binnen Europa een campagne waarbij digitale reclame wordt uitgeserveerd op digitale abri’s op metrostations.

Door middel van de digitale inzet, ontstaan er eindeloos veel meer mogelijkheden om interactie tussen passant en abri te benutten. De ontwikkelingen staan nog in de kinderschoenen, maar marketeers zijn het er over eens dat een groot deel van alle reclame in de komende jaren verder zal gaan digitaliseren.

Het gebruik van big data speelt daarin een grote rol. Data kan worden gebruikt om op het juiste moment, aan de juiste persoon de juiste boodschap te laten zien. Reclame wordt op deze manier intelligenter, waardoor adverteerders hun marketingbudget beter kunnen investeren én consumenten meer relevante reclame krijgen te zien.

“Voor adverteerders is het van cruciaal belang steeds gerichter reclame te kunnen maken. Met digitale reclame kun je handig gebruik maken van alle data die digitaal beschikbaar is, om op die manier je reclame zo effectief mogelijk in te zetten. Het is een logische ontwikkeling dat digitale reclame ook de straat verovert, aangezien de kracht van digitaal gecombineerd kan worden met de kracht van het reclamemiddel om veel mensen te bereiken. Vanuit Yonego willen we altijd internationaal voorop lopen, dus investeren we in deze interessante ontwikkelingen.”, aldus Joris Toonders (Yonego).

ICTVakdag – nog maar 10% van de stands beschikbaar!!

LG maakt revolutionaire OLED televisies bereikbaarder