in

Digitalisering in schooltassen zet door

Laptops en tablets populair onder studenten en scholieren – ‘Gelukkig nieuw schooljaar’, zo luidt de campagne die Media Markt vandaag start.

De elektronicawinkelketen haakt met deze campagne in op de voortzettende digitalisering, die ook in de schoolbanken steeds beter merkbaar is. Vier weken lang krijgen scholieren en studenten kortingen op onmisbare producten zodat zij goed uitgerust het nieuwe schooljaar starten.

In de aanloop naar het nieuwe schooljaar merkt Media Markt elk jaar weer een piek in de verkoop van laptops. In augustus stijgt de verkoop van laptops gewoonlijk met meer dan de helft. Dit jaar is er naar verwachting vooral veel interesse in 2-in-1 laptops en tablets. Deze zijn de afgelopen jaren flink in populariteit gestegen en passen bij de voortzettende digitalisering.

Media Markt geeft tijdens de campagne onder meer kortingen op computers en inventaris voor studentenkamers. “Wij weten wat scholieren en studenten anno 2015 als standaard onderdelen van hun studie-uitrusting beschouwen,” stelt Barry van Ruiven, directeur van Media Markt Nederland. “Elektronica zijn niet meer weg te denken van de schoolbanken. Dat gaat veel verder dan alleen een grafische rekenmachine. Ook laptops vind je in steeds meer schooltassen terug.”

Aan studenten die voor het eerst op kamers gaan is ook gedacht. “Gemak dient de student. De dynamiek in het hedendaagse studentenleven, vraagt om producten die het leven van studenten makkelijker maakt. Voor ons reden genoeg om ook korting te geven op bijvoorbeeld magnetrons,” voegt Van Ruiven daaraan toe.

Frisse start
Niet alleen aan studenten en scholieren is gedacht. Augustus en september zijn ook de maanden waarin Nederlanders terug zijn van vakantie en fris aan een nieuw werkjaar beginnen. “Flexwerkers, zzp’ers, mensen in vaste dienst: ook zij kunnen in augustus en september voor nieuwe energie bij Media Markt terecht,” zegt Van Ruiven.

Campagne
De campagne start op maandag 10 augustus en duurt vier weken. Onderdeel van de campagne is de tv-commercial:

Onderzoek ransomware: wearables zijn de volgende gijzelnemers

Voorkom misbruik: oplichters gebruiken upgrade Windows 10