in

EuroCIS 2013 sluit met duidelijke toename bezoekers

Integratie van web, mobiel, sociale media en stationaire handel – EuroCIS 2013, Europa’s toonaangevende technologievakbeurs voor de handel, is op donderdag 21 februari 2013 in Düsseldorf succesvol afgesloten. Gedurende drie beursdagen zijn in totaal 7.040 vakbezoekers geregistreerd, wat een toename van tien procent in vergelijking met het voorgaande jaar betekent.

..

Er namen in totaal 233 exposanten uit 22 landen deel die gezamenlijk 6.810 m² netto tentoonstellingsoppervlakte belegden. Daarmee bereikte EuroCIS 2013 ook qua verhuurde vierkante meters een groei van 8 procent waardoor naast hal 9 ook voor het eerst gebruik werd gemaakt van de centrale aangrenzende entreehal (ingang noord) van het beursterrein. 

“EuroCIS is met twee geweldige dagen van start gegaan. De laatste dag was door een staking op het vliegveld wat slechter, maar desalniettemin was het de grootste EuroCIS sinds de start als zelfstandig evenement,” aldus een zeer tevreden Hans Werner Reinhard, plaatsvervangend directeur van Messe Düsseldorf. Reinhard accentueert: “Bij de exposanten sprong het uitzonderlijk hoge niveau van de presentatie van de firma’s in het oog, terwijl aan de bezoekerszijde de  beslissingsbevoegdheid indrukwekkend hoog was.”

Ook Ulrich Spaan, directielid en verantwoordelijke voor de afdeling Beurzen + Onderzoeksgebied Informatietechnologie van het EHI Retail Institute, maakt een zeer positieve balans op: “We zijn met EuroCIS 2013 bovenmatig tevreden. Ze heeft haar positie als Europa’s toonaangevende vakbeurs voor retail technology en de strategische betekenis van technologie voor de handel op indrukwekkende wijze bevestigd. We zijn vooral enthousiast over het hoge internationale gehalte van de bezoekers.”

Het internationale vakpubliek reisde uit in totaal 42 landen naar Düsseldorf. De top-5 van landen van herkomst na Duitsland waren: Nederland, Rusland, Zwitserland, Italië en Frankrijk.

De thema’s van EuroCIS 2013 draaiden met name rond de snelle ontwikkeling van smartphones en tablets. Zo presenteerden exposanten een bijzonder groot aantal innovatieve en toekomstige oplossingen op het gebied van ‘mobile’. De integratie van web, mobiel, sociale media en stationaire winkels was een onderwerp dat op de stands door aanbieders en beslissers uitvoerig werd besproken.

Watch this, Schandalig goed!

LEGO Batman 2: DC Super Heroes voor Wii U aan