..
Klein Retail Group heeft nu 41 winkels en wil groeien naar vijftig vestigingen. Het winkelbedrijf voert in totaal zo’n 25 duizend producten, waaronder foto, video, audio, tablets en tvs. Recent is gestart met de verkoop van mobiele telefoons en daar komen ook huishoudelijke artikelen bij, zoals koffiezetapparaten en keukenmachines. “We gaan het gat opvullen dat is ontstaan na de sluiting van een aantal partijen die deze producten voorheen aanboden”, zegt Jeroen Klein tegen RetailNews. Eerder gingen elektronicaketens Megapool, It’s en Block failliet en maakten Harense Smid en iCentre een doorstart in afgeslankte vorm.
Hoewel veel elektronicaketens last hebben van de recessie gaat het goed met de winkels van Klein Retail Group, stelt Klein.. “Wij zijn zo succesvol, en kunnen in deze economische moeilijke tijd uitbreiden, omdat we het beste van de online en offline wereld combineren. Op internet brengen we scherp geprijsde producten en in de fysieke winkel focussen we ons op service”, zegt Klein.
Hoewel alle producten op de website verkrijgbaar zijn, wil Klein het liefst dat klanten naar de winkels komen voor advies op maat voor een optimale klanttevredenheid. “Vandaar dat we naast de laagste prijzen op internet nog meer korting geven wanneer het product in een van onze winkels wordt opgehaald.”
Volgens het directielid biedt de crisis veel kansen. “Door veel leegstaande winkelpanden kunnen we goedkoop huren”, aldus Klein. Daarnaast kloppen steeds vaker winkeliers aan bij Klein Retail Group voor overname van hun zaak.
Klein Retail Group heeft nu 41 winkels en daar komen op korte termijn nog vijf winkels bij. Onlangs gingen twee nieuwe Klein-winkels open in Eindhoven en Dordrecht en voor half september komen er vestigingen bij in Wassenaar, Lisse, Zoetermeer, Pijnacker en Woerden. “Onze kleine winkelformule, nu nog Foto Klein, zit in winkelcentra en onze grote winkels vestigen we op goed bereikbare zichtlocaties aan de rand van stadscentra.” Klein wil in alle grote steden een vestiging. “Voor de grote formule zijn onze eerste wensen Den Bosch en Amsterdam.”
Bron : RetailNews