in

Foto Klein groeit door

Bijna iedereen kent de naam Foto Klein, beoordeeld als beste internet-fotovakzaak van het jaar en bekend van de maandelijkse actiekrant waarvoor Foto Klein de ‘Beste folder Award 2013’ kreeg. Deze aanbieder van foto, video, audio, tablet en televisie apparatuur had al 34 vestigingen maar daar komen nu nog 7 vestigingen bij in Eindhoven, Dordrecht, Wassenaar, Lisse, Zoetermeer, Pijnacker en Woerden.

..

Steeds in beweging 
“Foto Klein blijft voortdurend in beweging,” aldus directieleden Jeroen Klein en Peter Buter. We zijn flink aan het groeien; binnenkort willen we uitbreiden naar 50 winkels zodat er voor iedereen altijd wel een Foto Klein in de buurt is. Maar we zijn niet alleen in beweging met het groeiende aantal vestigingen maar ook ons assortiment wordt steeds groter. Recent is gestart met de verkoop van mobiele telefoons en daar komen ook nog huishoudelijke artikelen zoals koffiezetapparaten, keukenmachines, scheerapparaten, mondverzorgingsproducten en stofzuigers bij. “We gaan het gat opvullen dat is ontstaan na de sluiting van een aantal partijen die deze producten voorheen aanboden”, verduidelijkt Jeroen Klein.” 
Inspelen op economische situatie
Nieuw bij Foto Klein is ook de besparingscheck waarmee wordt ingespeeld op de huidige economische situatie. “Wij kunnen een besparingcheck doen voor al onze winkelbezoekers waarbij we kijken naar hun televisie-, internet- en telefoonabonnement, zowel mobiel als vast, en zelfs hun energieabonnement. Daarmee kan soms wel tot duizend euro per huishouden worden bespaard. Wij hebben met aanbieders van deze abonnementen speciale afspraken gemaakt en hier de beste tarieven uit onderhandeld die wij nu aan onze klanten aanbieden. Wij verzorgen de gehele overstap zodat onze klanten zorgeloos kunnen besparen”.
Succesfactor
Dat Foto Klein zo succesvol is en in deze economisch moeilijke tijd nog kan uitbreiden komt volgens hen vooral door het beste te combineren van de online en de offline wereld: de scherpste prijzen van het internet met de service van een echte winkel. Jeroen Klein: “Onze klanten oriënteren zich op internet en zien dan dat wij als goedkoopste aanbieder uit de bus komen. Alle producten zijn bij ons direct via onze website te bestellen maar toch zien wij onze klanten liever nog in een van onze winkels omdat we dan advies op maat kunnen geven voor maximale klanttevredenheid. Vandaar dat we naast de laagste prijzen op internet nog meer korting geven wanneer het product in een van onze winkels wordt opgehaald. Dat voordeel kan tot tientallen euros oplopen. Wij houden van een persoonlijke benadering. Bij ons is een klant geen nummer, maar een unieke bezoeker.”

Introductie van ‘Acer Promise’ voor het MKB

TP-LINK blijft wereldwijd koploper binnen de WLAN-markt