in

iBOOD zet ontwikkeling in Europa voort via Media Markt

10-jarig bestaan iBOOD markeert begin van verdere Europese expansie – Een half jaar na de overname door Media-Saturn Group en met het 10-jarig bestaan in het vooruitzicht, staat iBOOD aan de vooravond van verdere expansie in Europa.

Het komende jaar wordt het Nederlandse iBOOD verder uitgerold in andere Europese landen. De toekomstplannen van de dagaanbiedingensite passen binnen de ‘altijd en overal’-merkstrategie van Media Markt.

De afgelopen tien jaar groeide iBOOD uit tot een begrip voor online consumenten in Nederland. De expansiemogelijkheden liepen tegen een plafond; de overname door Media-Saturn Group opent echter nieuwe deuren. Sinds de overname is een hoop veranderd. Zo is de inkoopkracht enorm vergroot, iets waar consumenten van profiteren. De komende tijd wordt gekeken hoe verdere uitbereiding in Europa vorm kan krijgen. Daarbij is oog voor de wijze waarop Media Markt het gemak voor consumenten kan bevorderen, zoals het ophalen van bij iBOOD bestelde producten bij de dichtstbijzijnde Media Markt.

Altijd en overal
De inkoopkracht van Media Markt en het netwerk van iBOOD is een ijzersterke combinatie. Maar ook de filosofie van beide bedrijven sluiten bij elkaar aan. “In onze winkels gebeurt altijd wel wat,” zegt Barry van Ruiven, directeur bij Media Markt Nederland. “Winkelen moet vooral leuk zijn. En wat is er leuker dan live-shopping, waarin je verrast wordt door de allerbeste dagaanbiedingen. Consumenten willen voor hun aankopen niet meer afhankelijk zijn van plaats of tijd Sinds de start van de samenwerking met iBOOD, werken we aan de verdere expansie van onze ‘altijd en overal’-merkstrategie. Consumenten moeten ons altijd kunnen vinden voor verrassende en leuke aanbiedingen, of dat nu online is of op de winkelvloer.”

iBOOD heeft inmiddels een community opgebouwd met zo’n 1,7 miljoen leden, verspreid over zeven Europese landen. Nieuwe productcategorieën waarbinnen iBOOD dagaanbiedingen doet, worden als eerste in Nederland getest. Een voorbeeld daarvan is de categorie ‘do it yourself’ waaronder producten als boormachines en gereedschapskisten vallen.

De afgelopen jaren is iBOOD zesmaal uitgeroepen tot ‘Website van het jaar’ in zijn branche. Media Markt ontving onlangs voor de tiende keer de titel ‘Beste elektronica-winkelketen van Nederland’.

‘Hunten’ op de beste deals
Het 10-jarig jubileum viert iBOOD vanaf woensdag 18 november aanstaande. Tien dagen lang krijgen bezoekers spectaculaire aanbiedingen voorgeschoteld en drie dagen lang kunnen zij jagen op nieuwe deals met ’de Hunt’. Bezoekers kunnen met de Hunt iedere vijf minuten rekenen op een nieuwe aanbieding en deze in de wacht slepen door de aanbiedingen op de seconde te volgen. Ook is er een speciale actie waarmee bezoekers shoptegoed kunnen winnen.

Consumenten verwachten een verdubbeling van hun online bestedingen in 2020

Panasonic introduceert nieuwe LF8 en LF80 displays