in

Infotheek viert vijfentwintigjarig bestaan met nieuw logo

Dit jaar bestaat IT-leverancier Infotheek vijfentwintig jaar – Dat viert het bedrijf met de lancering van zowel een nieuwe huisstijl als een nieuwe website.

Het hele jaar organiseert Infotheek veel acties die in het teken staan van het jubileum. Elke 25ste van de maand ontvangen klanten bijvoorbeeld een speciale korting of een cadeau. Daarnaast zorgen enkele interne verschuivingen dit jaar voor een verdere uitbreiding van het producten- en dienstenportfolio van Infotheek.

In 1991 begon Infotheek met het leveren van hardware. Sindsdien breidde het bedrijf zijn portfolio uit met software, managed printing en diverse IT-services. Tegenwoordig is Infotheek uitgegroeid tot een internationale speler met ruim vijfhonderd medewerkers en maakte het vooral de afgelopen jaren een sterke groei door. Deze aanhoudende groei leidde tot de behoefte aan nieuwe stappen op het gebied van communicatie en branding. Mirjam Roos, Marketing Director van Infotheek: “Branding is enorm belangrijk. Het is de manier waarop klanten je kunnen herkennen in de massa. Na ruim 17 jaar is het tijd voor vernieuwing en dat begint bij de huisstijl en het logo.”

De nieuwe website laat de online activiteiten van het bedrijf beter tot uiting komen en is volledig in de nieuwe huisstijl opgebouwd. Het nieuwe beeldmerk staat zowel voor de afkorting van Infotheek als voor wat het bedrijf doet: IT. De pijlen in het logo vertegenwoordigen de ambitie en continu aanhoudende groei van het bedrijf. Tim van der Horst (30), Teamleider Marketing bij Infotheek, is de initiatiefnemer en bedenker van het nieuwe logo: “Het zit in ons DNA om vooruit te gaan en onszelf continu te verbeteren. Naast de symboliek sluit het ontwerp nu ook helemaal aan bij het bedrijf. Zo zijn de huidige en toekomstige diensten van Infotheek eenvoudiger in het logo onder te brengen.” De kleur groen is ook aan het beeldmerk toegevoegd. Deze kleur staat voor de duurzaamheid die Infotheek nastreeft met het opkopen, refurbishen en verkopen van refurbished hardware.

Duurzaamheid is een belangrijk aandachtspunt bij Infotheek. Zo besteedt het bedrijf bijvoorbeeld aandacht aan milieuvriendelijke productie en hergebruiken van producten. Ook richtte Infotheek in 2013 zijn eigen stichting IT4Kids op. Deze stichting zet zich in voor de ontwikkeling van kinderen. In 2015 alleen al heeft de stichting een aanzienlijk bedrag van ruim 150.000 euro opgehaald.

Bezoek de website.

Oprolbare display komt pas over vijf jaar

SanDisk geeft mobiele Flash Drives enorme geheugenuitbreiding!