Killzone 2 is het resultaat van vier jaar lang keihard werken door Guerrilla Games, het Nederlandse bedrijf achter deze langverwachte game. Met een team bestaande uit 150 specialisten en ‘production values’ die zich kunnen meten met een Hollywood blockbuster waren de verwachtingen onder gamers en pers hoog. ‘Het bereiken van de gouden status, nauwelijks enkele weken na de release, bevestigde ons vermoeden al dat wij de verwachtingen volgens het publiek meer dan hebben waargemaakt’, zegt Hermen Hulst, managing director van Guerrilla Games. ‘Het is voor ons dan ook een grote eer nu een platina status te hebben.’
‘De immense media-aandacht en dit groot aantal verkochte exemplaren maakt ons duidelijk dat Killzone 2 enorm leeft onder gamers’, stelt Dave Epke, New Media Manager bij Sony Computer Entertainment Benelux. ‘Inmiddels weten we dat er online al meer dan 80 miljoen games zijn gespeeld en dat er al bijna 21 miljoen uur online is gegamed, een absoluut unieke prestatie. Verder is Killzone 2, met 80.000 exemplaren die over de toonbank zijn gegaan in Nederland, de best verkopende game die in 2009 is uitgebracht.’
Killzone 2 is sinds 27 februari verkrijgbaar in de Nederlandse winkels. Inmiddels zijn er via de PlayStation Store drie downloadable packs (Steel & Titanium, Flash & Thunder, Napalm & Cordite) voor de game verkrijgbaar. In september wordt de platinum versie van Killzone 2 uitgebracht, tegen een gereduceerde prijs.