in

Lancering van members-only online marktplaats doorbreekt laatste barrieres in wereldwijde B2B handel

WeMarket stelt internationale handel open met ‘s werelds eerste slimme, veilige en eenvoudige online B2B handelsmarktplaats.

Vandaag start WeMarket (com/#landing” target=”_blank”>www.wemarket.com), een initiatief van de oprichter van WeTransfer, als ’s werelds eerste members-only marktplaats waar zowel gerenommeerde merken alsook het midden- en kleinbedrijf actief kunnen handelen met distributeurs, groothandelaren, retailers en opkopers. WeMarket versnelt handel binnen en tussen alle markten door kopers en verkopers uit de hele wereld bij elkaar te brengen op een slimme, veilige en eenvoudige B2B marktplaats.

Wereldwijde gebruikers kunnen direct met elkaar in contact komen om producten te kopen of verkopen via de innovatieve en gebruiksvriendelijke online interface. WeMarket heeft een horizontaal bedrijfsmodel met een breed aantal leden uit verschillende sectoren, inclusief fashion, consumenten elektronica en (online) retail. Huidige leden zijn onder andere T-Mobile en Philips en de Nederlandse modemerken Gaastra en gsus, die op dit moment al hun eerste handelstransacties doen op WeMarket.

“Naar schatting gaat jaarlijks meer dan 1.75 biljoen dollar verloren als gevolg van een mismatch in voorraden: voorraadoverschotten, voorraadtekorten en retourzendingen. Dat is de reden waarom we een werkelijk internationale marktplaats wilden opzetten die uitsluitend toegankelijk is voor bedrijven,” zegt Gijs van den Broek, Chief Commercial Officer van WeMarket. “WeMarket is opgericht met onze leden in gedachten. Veel bedrijven lopen omzet mis op hun kernactiviteit: handel. Vraag en aanbod van producten in internationale markten is gewoonweg niet altijd inzichtelijk. Eenvoudige en betrouwbare handel wordt belemmerd door moeilijke identificatieprocedures van geschikte zakenpartners, kredietanalyses of douaneformaliteiten. WeMarket tackelt al deze hindernissen met slechts één muisklik.”, aldus Van den Broek.

WeMarket creëert een stroom aan markt overschrijdende handelsmogelijkheden en maakt betrouwbaar handelen mogelijk op een manier die net zo eenvoudig is als online winkelen. Met de introductie van WeMarket Karma, een baanbrekende betrouwbaarheidsscore op basis van het profiel van de leden, gebruikersbeoordelingen en geanalyseerde handelsinformatie, is de betrouwbaarheid van elke handelspartner duidelijk zichtbaar op de profielpagina van leden. Op deze manier vergroot WeMarket Karma de tevredenheid en de betrouwbaarheid van de handelstransacties. Daarbovenop wordt verificatie en een kredietanalyse van nieuwe leden verzorgd door Dun & Bradstreet.

Producten die op WeMarket worden verhandeld zijn onder andere nieuwe collecties, over voorraden, geretourneerde en gereviseerde producten. Leden betalen $500 per jaar voor onbeperkt handelen. WeMarket is een onafhankelijke marktplaats en vraagt geen percentage van de gesloten handelsovereenkomsten of voor het aanbieden van producten.

Met behulp van een gepersonaliseerd handelsdashboard met bijvoorbeeld meldingen van opgeslagen zoekopdrachten, gepersonaliseerde productsuggesties en gemarkeerde productaanbiedingen krijgen leden real-time updates over de producten waar zij naar op zoek zijn. De gebruiksvriendelijke online interface is ontworpen om kopers en verkopers direct met elkaar in contact te brengen om zonder gedoe zaken te doen. Op deze manier wordt werkelijke end-to-end trading mogelijk gemaakt, daarbij geholpen door de internationale service partners van WeMarket waaronder Dun & Bradstreet (zakelijke verificatie); IDchecker (identiteitscontrole); PayPal (B2B betalingen); UPS (verzending en inklaring); SGS (kwaliteitscontrole) en Bird & Bird (commerciële contracten).

WeMarket verwacht dat leden medio 2016 meer dan $500 miljoen aan handel zullen omzetten en is ervan overtuigd op termijn ten minste 1 miljoen leden te behalen.

Over WeMarket
WeMarket (www.wemarket.com) is een revolutionair internationaal members-only online B2B marktplaats voor grote en kleine bedrijven. WeMarket is ’s werelds eerste B2B marktplaats waar zowel gerenommeerde merken alsook het midden en kleinbedrijf actief handelen met distributeurs, groothandelaren, retailers, en opkopers. Producten die op WeMarket worden verhandeld zijn onder andere nieuwe collecties, over voorraden, geretourneerde en gereviseerde producten. Leden betalen $500 per jaar voor onbeperkt handelen. WeMarket is een onafhankelijke marktplaats en vraagt geen percentage van de gesloten handelsovereenkomsten of voor het aanbieden van producten. Verificatie en kredietanalyse wordt verzorgd door Dun & Bradstreet. WeMarket Karma identificeert de betrouwbaarheid van de handelsactiviteit en kwaliteit van elk lid. WeMarket heeft op dit moment een breed aantal leden uit verschillende sectoren, inclusief fashion, consumenten elektronica en (online) retail. Partners van WeMarket zijn onder andere Dun & Bradstreet (zakelijke verificatie); IDchecker (identiteitscontrole); PayPal (B2B betalingen); UPS (verzending en inklaring); SGS (kwaliteitscontrole) en Bird & Bird (commerciële contracten).

WeMarket is in 2013 geïnitieerd door de oprichter van WeTransfer, Bas Beerens, en bestaat momenteel uit een team van twintig bekwame en ervaren professionals.

Honor’s omzet over het eerste halfjaar stijgt naar 2,63 miljard dollar

EW3519: de outdoor speaker