in

Online wordt speerpunt van FAME Plaza

FAME Plaza richt zich na de doorstart nadrukkelijk op online verkoop. Dat zegt filiaalmanager en mede-eigenaar Arthur ter Braak tegen RetailNews. De muziekwinkel startte vlak voor het faillissement van moederconcern Free Record Shop Holding nog met zijn eerste webshop.

..

In eerste instantie gaat het puur om de verkoop van artikelen die ook in de fysieke winkel liggen, laat Ter Braak weten. “Daarnaast gaat FAME zich nadrukkelijker profileren op sociale media.” Een andere verandering die hij als nieuwe eigenaar doorvoert is een uitbreiding van het aanbod aan vinyl. De nieuwe winkelformule noemt hij FAME 3.0.
Ter Braak hoopt de investering die hij samen met inkoper Jeroen de Ruiter gedaan heeft in de winkel binnen een half jaar terug te verdienen. Hoewel de winkel voor het faillissement van het moederconcern twee maanden geleden niet winstgevend was, heeft hij er alle vertrouwen in dat dat gaat lukken. Zo is het een stuk goedkoper om als zelfstandige, platte organisatie te opereren dan als onderdeel van Free Record Shop Holding.
FAME-winkel is dankzij het faillissement bovendien een hoop lijken uit de kast kwijt, zegt Ter Braak. Vlak voor de sluiting zorgde een korting van vijftig procent voor een decimering van de oude voorraad, waarna het laatste plukje naar Free Record Shop-winkels is gestuurd. Zodoende kunnen de ondernemers met een schone lei beginnen.
Ook het winkelcentrum Magna Plaza heeft zijn steentje bijgedragen aan de doorstart, geeft Ter Braak aan. “We zijn in goed overleg tot een nieuwe overeenkomst gekomen.” Het winkelpersoneel zal bestaan uit mensen die voorheen hebben gewerkt in de vestiging in Magna Plaza en de winkel in De Bijenkorf. Met hen wil Ter Braake snel het oude FAME-gevoel terugbrengen.
Bron : RetailNews

Netgear: ReadynNAS Rackmount

Ultra Street Fighter IV