in

Ricoh neemt PTI Marketing Technologies over

Ricoh heeft de overname aangekondigd van PTI Marketing Technologies, een vooraanstaande SaaS (Software-as-a-Service)-leverancier van Marketing Resource Management (MRM) oplossingen.

Door deze miljoenenovername blijven Ricoh en PTI nieuwe proposities ontwikkelen voor het optimaal beheren van marketingmaterialen en het optimaliseren van het marketingproces binnen organisaties.

De overname onderstreept dat Ricoh het bedrijfsproces van de klant centraal stelt door hen een compleet pakket te bieden voor de creatie, productie en het beheren van marketingmaterialen. De overname van PTI volgt op Ricoh’s investering in PTI in augustus 2012 en de strategische investering in Avanti Computer Systems Limited, als aanvulling op Ricoh’s uitgebreide sofware productportfolio.

“Door de overname van deze innovatieve leverancier van marketingoplossingen kunnen we inspelen op de groeiende vraag van organisaties naar het beter beheren van de identiteit, marketingmiddelen en de daarbij behorende processen. Op die manier blijven we wereldwijd waarde toevoegen aan onze klanten, aldus Ted Takahashi, Senior Vice President, Production Print Global Marketing Center, Ricoh Company Ltd. “De overname biedt voordelen voor klanten van zowel Ricoh als PTI. Klanten van Ricoh kunnen verder gebruikmaken van het innovatieve platform en de uitgebreide mogelijkheden voor marketingassetbeheer van PTI, terwijl klanten van PTI eenvoudiger toegang hebben tot het brede portfolio van Ricoh op het gebied van hardware, software en diensten. Het is een win-win-winsituatie.”

Onder leiding van Coleman Kane, die President en CEO van PTI blijft, zal PTI maximaal gebruikmaken van Ricoh om nieuwe toepassingen, oplossingen en diensten op de markt te brengen, waarmee bedrijven relevante, multichannel-marketingcampagnes kunnen voeren op mondiaal, regionaal en lokaal niveau. PTI blijft opereren onder de eigen naam, waarbij de managementstructuur ongewijzigd blijft. Vestigingen van PTI blijven gevestigd in Solana Beach, Californië en Chicago.

“Wereldwijd hebben we al jaren nauw samengewerkt met Ricoh en deze overname is de volgende stap in deze geweldige samenwerking”, aldus Kane. “Ik heb er alle vertrouwen in dat onze klanten, ongeacht de omvang van hun bedrijf of de sector waarin ze actief zijn, de voordelen blijven zien van deze vruchtbare relatie.”

Effectief reclame maken

DigiGame: The Crew