De combinatie van smartphone en tablet creëerde een compleet nieuwe productcategorie binnen de smartphone-markt. De Galaxy Note verkocht in de eerste vijf maanden vijf miljoen exemplaren. De Galaxy Note II verkocht vijf miljoen exemplaren binnen de eerste twee maanden en de Galaxy Note 3 verkocht hetzelfde aantal binnen slechts een maand. Toonaangevend marktonderzoek van IHS iSuppli* wijst uit dat de markt voor phablets de komende jaren explosief blijft groeien.
In 2011 bedroeg het marktaandeel van phablets 0,6 procent van de totale smartphone-markt, blijkt uit onderzoek van Strategic Analytics**. Onderzoek van IHS iSuppli wijst uit dat het marktaandeel van phablets in 2013 explosief groeide naar 14,7 procent. In 2014 stijgt het marktaandeel van phablets tot 22,2 procent, ruim één op de vijf smartphones. IHS iSupply verwacht dat de phablet-markt tot 2016 jaarlijks met dubbele cijfers blijft groeien.
De introductie van de Galaxy Note in 2011 onderstreepte Samsungs innovatiekracht en het woord “phablet” werd zelfs opgenomen in de “Word of the Year List” van het prestigieuze Oxford Dictionary. Na de Galaxy Note evolueerde Samsung het phablet-concept met de Galaxy Note II en de Galaxy Note 3. Door de combinatie van de krachtigste specificaties en slimme functies van de S-Pen, staat elke nieuwe productintroductie binnen de Note-serie garant voor innovatie.
Galaxy Note (2011): Samsung schreef geschiedenis met de allereerste phablet. De combinatie van het grootste HD Super AMOLED display, draagbaarheid en de nieuwe S-Pen creëert een nieuw soort smartphone.
Galaxy Note II (2012): Ontworpen om je creativiteit de vrije loop te laten, gold deze evolutie binnen de Galaxy Note-serie als de nieuwe standaard voor phablets.
Galaxy Note 3 (2013): Met de verbeterde S-Pen en een groter, slanker ontwerp geoptimaliseerd voor multitasking, biedt de Galaxy Note 3 de ultieme phablet-ervaring.
*Onderzoek IHS iSuppli, uitgevoerd in 2013 en 2014.
**Onderzoek Strategy Analytics, uitgevoerd in 2011.