Met meer zichtbaarheid en een grotere beschikbaarheid van het productportfolio voor de consument, kiest Huawei ervoor om meer ervaringsmomenten voor consumenten te creëren. Het bedrijf doet dit samen met T-Mobile, de telecomprovider met het kwalitatief hoogstaande, snelle 4G-netwerk. De samenwerking met partner T-Mobile betekent voor Huawei ook meteen een primeur voor Europa, en het begin van een nieuwe fase in de groei van het Huawei-merk.
De partnerstore op de Kalverstraat in hartje Amsterdam biedt Huawei de mogelijkheid om aan een breed publiek haar totale productportfolio te laten zien. Klanten kunnen er een complete reeks aan smartphones en de nieuwste wearables ervaren, zoals de Talkband B1 en B2 en de Watch. Ook biedt de winkel ruimte om de bredere ‘always connected’-strategie van Huawei aan het publiek te tonen, met een uitgebreid assortiment van mobile broadband oplossingen als WiFi hotspots en WiFi voor in de auto. In de winkel wordt verder op subtiele manier verwezen naar het sponsorship van Huawei met Ajax, en worden er artikelen als speciale smartphone covers verkocht. Ook zullen in de toekomst regelmatig Ajax-activaties plaatsvinden in de winkel.
Onno Rip, directeur Retail en E-tail T-Mobile: “Klanten vinden het belangrijk om goed geïnformeerd te worden over toestellen en abonnementen. Steeds meer klanten ontdekken de producten van Huawei. We werken al geruime tijd met Huawei samen aan ons snelle 4G netwerk. Met de enorme groei die Huawei wereldwijd doormaakt is het tijd voor een nieuwe stap in onze samenwerking. Daarom gaan we, in het belang van onze klanten, nu ook een verdere samenwerking met Huawei aan op de winkelvloer. Door het beschikbaar maken van het brede assortiment in de winkel bieden we de klanten de mogelijkheid de producten ook echt te ervaren. En onze medewerkers kunnen de juiste productinformatie verschaffen. En daarmee de klanten een positieve winkelervaring bieden.”
Richard de Borst, Directeur Consumer Business Group van Huawei in Nederland: “De vraag naar onze producten en oplossingen neemt enorm toe. Huawei heeft in 2014 wereldwijd 138 miljoen producten verkocht, waarvan 75 miljoen smartphones. Onze naamsbekendheid is de afgelopen periode dan ook enorm toegenomen, en dat vraagt om brede en permanente zichtbaarheid van alles wat wij de consument te bieden hebben. In de partnerstore kan Huawei echt alles laten zien wat het in huis heeft, en dat is illustratief voor onze retail ambities met het merk. We zijn enorm trots om samen met partner T-Mobile voor het eerst in Europa zo’n plek te mogen creëren, en dat op deze hotspot, in de drukste winkelstraat van Nederland.”