in

T-Mobile verliest 315.000 klanten

T-Mobile heeft vorig jaar 315.000 klanten verloren, in totaal heeft het bedrijf nu 3,9 miljoen klanten – De klanten die overbleven, gebruikten wel 128 procent meer data dan een jaar eerder.

Ook de omzet van T-Mobile daalde, maar de winst steeg.

T-MobileIn 2014 verloor T-Mobile meer klanten dan een jaar eerder, toen 279. 000 mensen hun T-Mobile-simkaart omruilden voor die van een andere provider. T-Mobile zegt zelf dat de daling van het aantal klanten komt doordat het bedrijf ‘minder de nadruk heeft gelegd op prepaid’. Het bedrijf verloor inderdaad 260.000 prepaid-klanten, tegen 55.000 klanten met een contract. Dat blijkt uit de jaarcijfers van moederbedrijf Deutsche Telekom.

Naast de 315.000 opzeggingen verloor T-Mobile 226.000 klanten door de verkoop van Simpel. Die virtuele provider werd in augustus opgekocht door het eigen management, met geld van externe geldschieters. Als de Simpel-klanten worden meegeteld, verloor T-Mobile vorig jaar 541.000 klanten.

Panasonic demonstreert nieuwe POS-oplossingen voor retail en horeca

Sony introduceert de Xperia Z4 Tablet