in

Tyco Retail Solutions bereikt recordgroei in wereldwijde source-tagging

Toepassing van Sensormatic-programma helpt retailers wereldwijd om winstgevendheid en efficientie te vergroten.

Tyco Retail Solutions heeft voor het vierde jaar op een rij een winstgroei weten te realiseren met het Sensormatic-programma voor source-tagging. In het fiscale jaar 2014 realiseerde Tyco de hoogste omzet uit source-tagging in de geschiedenis van het bedrijf. Deze groei ontstond zowel uit een toename in het aanbrengen van EAS-labels op artikelen voor elektronische artikelbewaking, als uit het hergebruik van de zogenaamde hardtags. Tyco’s programma voor source-tagging is het grootste in de sector.

Tyco’s uitgebreide programma voor source-tagging omvat zowel het aanbrengen van EAS-labels als herbruikbare hardtags op artikelen. Tegenwoordig wordt meer dan de helft van Tyco’s Sensormatic-labels direct aangebracht door productfabrikanten of verpakkingsbedrijven. Retailers kunnen hierdoor sneller de artikelen op de winkelvloer presenteren en hun medewerkers klantgerichter inzetten voor een zoveel mogelijk gepersonaliseerde klantervaring. Met Tyco’s wereldwijde aanwezigheid en omvangrijke source-tagging-infrastructuur kunnen retailers profiteren van een kosteneffectieve en degelijke bescherming van hun artikelen, met uitstekende resultaten.

Tot nu toe beschermt Tyco wereldwijd met source-tagging:

• Ruim 50 miljard consumentenproducten
• Ruim 4 miljard computeraccessoires en andere elektronische artikelen
• Ruim 2 miljard gereedschappen, hardware, bouwartikelen en huis- en tuinproducten
• Meer dan 1 miljard gezondheids- en schoonheidsproducten

Tyco heeft daarnaast source-tagging met EAS-labels voor kleding en textielartikelen geïntroduceerd. Deze labels worden ook tijdens de productie in de kleding bevestigd. Tyco startte met Visible Source Tags, ofwel zichtbare bronetiketten, die op kleding werden bevestigd en daarna door de hele supply chain werden hergebruikt. Intussen is deze variant vervangen door de nieuwste Dual Technology Akoestisch-Magnetische (AM) EAS- en RFID-tags. Hiermee kunnen retailers niet alleen winkeldiefstal onder controle houden, maar verkrijgen ze dankzij RIFD ook waardevol inzicht op artikelniveau. Hiermee verbeteren ze het voorraadbeheer en is verbinding met het internet of things (IoT) mogelijk. De populariteit van RFID-hardtags neemt toe, aangezien dit een kosteneffectieve en milieuvriendelijke manier is voor een integrale toepassing van de RFID-technologie op kleding.

De volgende mijlpalen bereikte Tyco op het gebied van source-tagging van kleding:

• Eerste leverancier die jaarlijks meer dan 1 miljard kledingstukken al tijdens de productie van tags voorziet
• Zes miljoen kledingstukken voorzien van source-tagging voor ruim 10.000 modewinkels wereldwijd, inclusief:
– Ruim 2 miljard hardtags recirculeren ter ondersteuning van duurzaamheidsinitiatieven van retailers
– Meer dan 1 miljard nieuwe hardtags met Dual Technology AM/RFID verscheept en in circulatie gebracht

“We waarderen onze nauwe samenwerking met retailers en fabrikanten wereldwijd,” aldus Nancy Chisholm, president van Tyco Retail Solutions. “We zijn er trots op dat retailers in maar liefst 70 landen op Tyco’s source-tagging vertrouwen om hun winkelprestaties te verbeteren en blijven onze producten continu verbeteren.”

Grote opkomst bij uitreiking landelijke ICTWaarborg Awards

300 Mbps dual-radio access point in een strak wit design