in

Wiko-toestellen nu ook verkrijgbaar bij BCC

Franse smartphones passen perfect in ‘High Service en Low Pricing’-strategie – Smartphone-fabrikant Wiko zet grote stappen om de Nederlandse markt te veroveren.

Om het ruime aanbod van toestellen beschikbaar te maken voor een breed publiek in Nederland, heeft Wiko een overeenkomst met BCC gesloten. Vanaf deze zomer zijn de smartphones van het Franse Wiko in alle 74 vestigingen van BCC te verkrijgen.

Henk van Hattem, senior category manager Multimedia en Communicatie bij BCC: ‘BCC hanteert zijn 6 beloftes die door de gehele organisatie terug te vinden zijn. Deze zes beloftes komen samen in High Service en Low Pricing. De consument mag nooit teveel betalen (Low Pricing) en verdient de best mogelijke service (High Service). Daarom vergelijkt BCC dagelijks haar prijzen met die van de concurrent en verlaagt direct haar prijzen als hetzelfde apparaat bij een vergelijkbare concurrent goedkoper wordt aangeboden. De smartphones van Wiko zijn dan ook een perfecte aanvulling op onze ‘High Service en Low Pricing’-strategie.’

Ab Seghrouchni, sales manager Nederland bij Wiko: ‘Wiko streeft altijd naar de optimale balans tussen technologie, design, kwaliteit en prijs. Om tegemoet te komen aan de wensen van een heel breed publiek, van simpel gebruik tot veeleisend, biedt Wiko een ruim aanbod toestellen aan. Door de samenwerking met BCC zijn wij in staat om onze modellen beschikbaar te maken voor heel Nederland. Wij zijn dan ook erg verheugd met deze samenwerking.’

Frans succesverhaal
5 jaar geleden, kwam Laurent Dahan met een gek idee: hij wilde de macht terug geven aan de consument en hem echt waar voor zijn geld geven. Vandaag de dag is Wiko actief in meer dan 30 landen in Europa, Afrika, het Midden-Oosten en Azië en dit jaar komen daar nog 10 nieuwe landen bij. Dit Franse succesverhaal heeft als doel om door te breken tot de top 5 van de wereld. En dat lukt aardig. In slechts 5 jaar tijd heeft Wiko in Frankrijk, met bijna 19% marktaandeel, de nummer 2 positie in de detailhandel veroverd. En dit succes beperkt zich niet alleen tot Frankrijk. Op elke nieuwe markt die Wiko betreedt wordt binnen korte tijd een aanzienlijk marktaandeel bemachtigd.

Over Wiko
Wiko werd in 2011 opgericht in Marseille, Frankrijk. Vandaag de dag heeft Wiko meer dan 500 medewerkers en ruim 15 miljoen consumenten en is zij actief in meer dan 30 landen over de hele wereld. Wiko is al een top 5 speler op verschillende Europese mobiele markten zoals Frankrijk, Italië, België, Spanje en Portugal. In 2015 verkocht Wiko 8 miljoen telefoons, dat is elke vier seconde één. In totaal zijn er wereldwijd 15 miljoen Wiko-gebruikers. wikomobile.com

Bragi ’s Werelds eerste slimme, draadloze oordoppen komen naar Nederland

Dividino breidt assortiment uit met topmerk Duracell