in

WOOX Innovations en Onkyo sluiten partnerovereenkomst

Overeenkomst steunt op gebundelde kracht in productontwikkeling en distributie… Groeien in hoofdtelefoons en connected speakers!

WOOX Innovations en Onkyo Corporation kondigden gister hun uitgebreide partneroverkomst aan voor de lange termijn. Deze overeenkomst omvat productontwikkeling en distributie. De twee bedrijven zullen zich in eerste instantie richten op het maken van hoogwaardige Bluetooth-speakers en hoofdtelefoons van het merk Onkyo.

Consumenten willen overal van muziek van hoge kwaliteit genieten zonder dat ze daar veel moeite voor hoeven te doen. Hoogwaardige hoofdtelefoons en Bluetooth speakers zijn cruciaal voor deze ervaring. Dat zie je terug in de vraag van consumenten: De wereldwijde markt voor draadloze home audio, waaronder audio met Bluetooth en/ of Wifi-connectiviteit, blijft groeien. De markt voor hoogwaardige audio is in Japan al een stuk verder. Deze samenwerking zorgt ervoor dat de ervaring en kennis van Onkyo wereldwijd doorgezet kan worden.

“De overeenkomst met WOOX Innovations biedt een enorm groeipotentieel. Door samenwerking op het gebied van productontwikkeling, maar ook door gebruik te maken van de uitgebreide verkooporganisatie van WOOX. Zij zijn aanwezig in meer dan 100 landen”, zegt Munenori Otsuki, President, CEO van Onkyo Corporation. “Onkyo wordt al jaren geprezen voor zijn ontwikkeling van audio- en speakerproducten. Door deze overeenkomst zullen we alleen maar harder groeien en nog beter presteren.”

WOOX is de voormalige audio- en lifestyle entertainment divisie van Philips. Het bedrijf werd in juni 2014 overgenomen door Gibson Brands. Dit volgde op de eerdere strategische overeenkomst in januari 2012 van Onkyo en Gibson. Deze nieuwe samenwerking ondersteunt de ambitie van Gibson Brands: het grootste muziek-lifestyle bedrijf ter wereld worden.

“Deze aankondiging is een belangrijke stap vooruit in de implementatie van onze multi-brand strategie. Wij gaan samenwerken met onze partners binnen Gibson Brands om innovatieve producten van verschillende merken te maken en op de markt te brengen”, zegt Wiebo Vaartjes, CEO van WOOX Innovations. “Onkyo heeft een rijke historie, uitgebreide technische kennis en een sterk merk. Onze partnerovereenkomst voegt waarde toe voor onze bedrijven maar ook voor onze retailklanten en de eindgebruiker.”

Onkyo is toonaangevend in hoogwaardige audio. Zijn Hi-Res digitale muziekwinkel, e-onkyo music, is de grootste Hi-Res downloaddienst in Japan sinds de oprichting in 2005. Begin deze maand kondigde Onkyo aan deze winkel ook aan te gaan bieden in de VS, UK en Duitsland. Het bedrijf is een pionier in Hi-Res audio over de gehele lijn van muziek; van creatie en opname tot beluisteren. Daarbij werkt het bedrijf aan een nieuwe methode waarbij je Hi-Res audio kunt luisteren in een niet-PC-gerelateerde omgeving. En introduceert het ook producten die kunnen werken met Master Quality Authenticated (MQA), een nieuw audioformat voor hoge resolutie muziek, ontwikkeld door Meridian.

Het resultaat van de overeenkomst is dat Onkyo en WOOX nu nog sneller kunnen inspelen op de wensen van de consument door het inzetten van nieuwe technologieën. De twee bedrijven zullen producten op de markt brengen die zich richten op snelgroeiende marktsegmenten. Als het gaat om de muziekbeleving zijn dit producten die de luisteraar het gevoel geven daadwerkelijk in de opnamestudio aanwezig te zijn.

DigiGame: Saints Row IV: Re-Elected

Zijn dash cams volledig legaal in Nederland?