in

WT Lighthouse maakt vloeren en muren interactief met Epson ultra short throw projectoren

De innovatieve startup WhiteTable introduceert de WT Lighthouse, een plug-and-play opstelling voor winkels en beurzen, waarmee grote interactieve vloer- en muurprojecties kunnen worden gemaakt.

De WT Lighthouse is voorzien van een Epson EB-585W ultra short throw projector, waarmee van bijzonder korte afstand grote projecties mogelijk zijn. Omdat er veelal content in huisstijlkleuren en met bedrijfslogo’s wordt geprojecteerd, is het belangrijk dat de kleur levensecht wordt weergegeven. De gelijke output van wit en gekleurd licht (Colour Light Output) door Epson-projectoren was voor WhiteTable dan ook de doorslaggevende factor om voor Epson te kiezen.

Audiovisuele belevingen
WhiteTable is gespecialiseerd in het creëren van productbelevingen die impact hebben. Dit doet de startup door aan fysieke producten extra audiovisuele belevingen toe te voegen die voor positieve associaties zorgen bij de klant. “Een goede beleving bestaat uit een mix van factoren zoals product- en merkbeleving, informatievoorziening en het contactmoment,” stelt Job van der Lans, medeoprichter van WhiteTable. “Wanneer je al deze elementen op de juiste manier aan de klant presenteert, zorg je voor impact en daarmee voor een positieve associatie. Wij gaan altijd uit van het idee dat we de regie teruggeven aan de klant. Het gaat om de interactie tussen klant en product.”

Interactie met vloeren en muren
In principe kan WT Lighthouse overal worden ingezet waar een projectieoppervlak is, maar Van der Lans ziet zijn innovatie vooral als de nieuwe generatie van POS (Point of Sales) activatie. “Essentieel is dat er geen sprake is van opdringerige filmpjes, maar dat de klant juist wordt meegenomen in een beleving die hem of haar meerwaarde biedt. Het resultaat van die beleving moet een positieve associatie met het merk of product zijn, wat vervolgens zorgt voor een hogere koopbereidheid.”

Dit bracht WT Lighthouse onlangs in de praktijk in de Bijenkorf in Amsterdam, waarvoor samen met het Amsterdamse onderbroekenmerk A-dam Underware een interactieve paspop werd ontwikkeld. Van der Lans: “De paspop vraagt in verschillende scenes aan het winkelend publiek om de verpakking van het onderbroekenmerk te scannen. Wanneer de gebruiker de onderbroek scant krijgt de pop deze aan en belandt hij in een humoristische situatie. Er liggen veel mogelijkheden voor de retailmarkt maar tegelijkertijd zie ik ook allerlei mogelijkheden voor beurzen, want je kunt je stand letterlijk in de spotlights zetten.”

Een ander voorbeeld is de interactieve vloerprojectie die WT Lighthouse in samenwerking met Perry Sport laat zien in de Store of the Future. Wanneer je een paar tennisschoenen pakt, verandert de ondergrond in een tennisbaan en wordt door middel van geluid de sfeer van Roland Garros gecreëerd. Wanneer je vervolgens met de schoenen aan over de vloer loopt, kun je verschillende tennis-gerelateerde oefeningen doen om te ervaren hoe de schoenen zitten. Zo kan het product in praktische situaties worden uitgeprobeerd zonder de winkel te hoeven verlaten.

Echte kleuren
Over de samenwerking met Epson zegt van der Lans: “Voor ons is het geprojecteerde beeld essentieel voor de beleving die we creëren. De projectoren van Epson leveren ons een scherp en heel groot beeld op een korte afstand. Onderscheidend voor ons is dat Epson-projectoren scherpe en mooie kleuren weergeven door hun hoge Colour Light Output (CLO). Het is in zowel retail als marketing natuurlijk erg belangrijk dat kleuren van producten en logo’s kleurecht worden weergegeven. Daarnaast is het team van Epson meer gericht op samenwerking, relatie en innovatie dan op snelle verkoop. En dat is iets wat ons erg aanspreekt.”
Ook Epson is erg te spreken over de samenwerking met de innovatieve startup. “WhiteTable is een organisatie die in oplossingen denkt en niet alleen aan producten,” stelt Ward Estoppey, Channel Marketing Manager bij Epson Nederland. “Onze samenwerking zorgt voor een resultaat dat groter is dan de som der delen. De projecties komen echt tot leven. Epson is een innovatief bedrijf in hart en nieren. Wij zien deze innovatieve spirit ook bij WhiteTable.”

Zelf ervaren
Het zal niet lang duren voor WT Lighthouse de winkelvloeren van Nederland gaat veroveren, maar wie nu alvast een voorproefje wil beleven kan tot 18 augustus op de eerste etage van de Bijenkorf in Amsterdam terecht of een kijkje nemen in de Store of the Future in New Babylon te Den Haag. De Store of the Future is een unieke samenwerking van meer dan zestig retailers, merken, en technologiebedrijven. Doel van de winkel is om te laten zien hoe winkelen door middel van technologie in de toekomst leuker en vooral makkelijker kan worden.

Cashr introduceert Support Plus; ondersteuning op locatie buiten kantooruren

Dubbele USB Drive – Mobile C80 voor Type-C Ready Smartphones en Tablets