in

Xiaomi opent haar eerste Nederlandse shop-in-shop in MediaMarkt Amsterdam ArenA

De eerste shop-in-shop van Xiaomi in MediaMarkt Amsterdam ArenA laat klanten zien hoe zij – met een slim ecosysteem van IoT-connected producten – eenvoudiger kunnen leven

Op vrijdag 20 november opent Xiaomi de deuren van haar eerste shop-in-shop in MediaMarkt Amsterdam ArenA. Onder de noemer ‘smart life, made simple’ introduceren de marktleider in elektronica, MediaMarkt. en het Internet of Things (IoT) bedrijf en tevens het derde grootste smartphone merk in de wereld, Xiaomi, een nieuw winkelconcept. Hierdoor kunnen MediaMarkt klanten kennismaken met het high-tech (slimme) ecosysteem van de IoT-connected producten van Xiaomi, naast het smartphone portfolio van het merk.

Exclusieve samenwerkingsovereenkomst

MediaMarkt Nederland en wereldwijd technologieleider Xiaomi hebben een exclusieve samenwerkingsovereenkomst met elkaar getekend voor een langere periode. MediaMarkt Nederland intensiveert de samenwerking met Xiaomi om het hele productportfolio in al haar facetten te laten zien. In eerste instantie liet MediaMarkt klanten kennismaken met het veelzijdige portfolio van Xiaomi met toegankelijk geprijsde 5G smartphones. En nu wordt daar het zogeheten IoT-connected ecosysteem van aan toegevoegd.

Xiaomi brengt technologische oplossingen uit die met één knop op je smartphone te bedienen zijn, waardoor het hele huis slim verbonden is. Xiaomi noemt de technologische toepassingen: ecoproducten. De ecoproducten vormen – samen met de smartphone – het ecosysteem. In het portfolio van Xiaomi zijn producten vertegenwoordigd als smartphone accessoires, zoals wireless chargers, maar ook producten als draadloze stofzuigers, wearables, Air Purifiers, elektrische fietsen, scooters en game monitoren vertegenwoordigd. Daarnaast verkoopt Xiaomi producten in de lifestyle categorie, zoals koffers, brillen en scheerapparaten.

Huis van de toekomst

Daarbij zoekt de multinational samenwerking met de juiste partners. In dat kader opent MediaMarkt Amsterdam ArenA, samen met Xiaomi, op vrijdag 20 november de deuren van het ‘huis van de toekomst’. Het betreft een shop-in-shop, waarin alle IoT-connected ecoproducten en smartphones van Xiaomi vertegenwoordigd zijn om getest te worden door het publiek.

“Onze visie is om innovaties voor iedereen toegankelijk te maken en mensen in staat te stellen een beter leven te leiden door middel van nieuwe technologieën – en dat alles tegen toegankelijke, eerlijke prijzen. Om deze visie te realiseren zullen we, samen met MediaMarkt als leidend retailbedrijf voor consumentenelektronica, in de toekomst nog meer van onze innovatieve smartphones en IoT-producten naar Nederland brengen”, zegt Daisy Hu, Managing Director Xiaomi Benelux.

Onze visie is om innovaties voor iedereen toegankelijk te maken en mensen in staat te stellen een beter leven te leiden door middel van nieuwe technologieën

Xiaomi bestaat al tien jaar en het bedrijf opereert in ruim 30 markten. Met haar smartphones neemt Xiaomi wereldwijd de derde plaats in beslag. Ondanks dat Xiaomi nog relatief nieuw is in de Benelux markt, sinds 2019, heeft het bedrijf reeds talloze fans in Nederland.

Reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Loading…

0

DigiGames november

Meer dan je verwacht: POCO introduceert gloednieuw entertainmentbeest POCO M3