in

Philips verkoopt steeds meer electronica online

Philips toont zich niet transparant over de plannen met zijn eigen webwinkels, maar het blijkt dat de multinational met handel via derde online shops aanzienlijk groeide afgelopen jaar. Consumenten toonden afgelopen jaar 64 procent meer interesse voor producten van Philips bij webwinkels. Daarmee drong het door tot de top tien van merken in het mondiale online verkoopkanaal. HP, Lenovo en Acer vormen samen de top drie.

Dit beeld wordt duidelijk uit de gebruikscijfers die Icecat uit
Nieuwegein publiceert. Het bedrijf levert digitale productinformatie aan
webwinkels en prijsvergelijkers als eBay, Ciao Shopping, Amazon en
Buy. com.

De verklaring voor Philips’ eerste notering in de top tien is volgens Icecat dat
consumenten bij webwinkels steeds vaker productpagina’s aanroepen met
LED tv’s en andere typische consumentenelektronica-categorieën in het
online kanaal.
Icecat heeft het online als geheel met 21 procent zien stijgen. Dat meet
het bedrijf af aan het aantal datasheets dat uit zijn database wordt
aangeroepen door de meer dan 14.000 aangesloten sites. “Deze partners
hebben meer dan 200 miljoen datasheets gedownload in het eerste kwartaal
2011 en dat worden er naar verwachting meer dan een miljard gedurende
heel 2011”.
Opvallend is ook dat, blijkens de Icecat-cijfers, de informatievraag
voor Nokia-producten, ondanks de mondiale groei van de mobiele markt,
met 38 procent daalde. Anders dalen in de top honderd: Projecta (-36%),
Nikon (-34%) en Microsoft (-29%). De daling voor Microsoft wordt
verklaar met het gegeven dat de eerste hausse aan interesse voor ‘de
nieuwe Windows’ verdwenen is.

bron: emerce

Nikon wint TIPA-awards

N750 router is Netgear vlaggenschip