in

Het nieuwe winkelen

Op 11 en 12 mei 2011 vindt in Tour & Taxis in Brussel de Retail+ beurs plaats. Een aantal vooraanstaande spelers die actief zijn op het gebied van winkelautomatisering en elektronisch betalen hebben zich voor de gelegenheid verenigd in het consortium ‘The Retail Machine’. ‘The Retail Machine’ neemt op Retail+ een prominente plaats in en heeft als belangrijkste doelstelling de beursbezoeker op een interactieve manier te laten kennismaken met technologieën en concepten die ‘het nieuwe winkelen’ ondersteunen. De nadruk ligt daarbij vooral op concrete hands-on ervaringen en demonstraties van innovatieve oplossingen voor food- en non-foodretailers.

Er is ruime aandacht voor e-commerce en interactieve oplossingen voor
mobiel winkelen, waarbij een breedbandverbinding met het hoofdkantoor
en een draadloos netwerk binnen het winkelpunt, in combinatie met de
laatste generatie mobile devices, nieuwe mogelijkheden bieden voor een
gepersonaliseerde communicatie met de klant.

Creëer sfeer met LED-verlichting
‘The Retail Machine’ demonstreert ook hoe de moderne winkelier met
LED-verlichting binnen een winkelomgeving een specifieke sfeer kan
creëren, en zoomt daarbij in op de economische en ecologische voordelen
van een investering in deze technologie.
Het bovenstaande is slechts een greep uit de ervaringen die op de stand
van ‘The Retail Machine’ kan worden getoond, want een aantal andere
productlanceringen en innovatieve concepten zijn in voorbereiding.
De volgende bedrijven maken deel uit  van het ‘Retail Machine
Consortium’: TOSHIBA TEC, Atos Worldline, Cegeka, Becosoft, Nordic ID,
Labeltech, Time2Trace, Sodexo, Eco Leddlight en Edenred.

Meer info: Retail+ 2011

Mio Spirit 575 LIVE wint Kassa-test

Nokia presenteert twee nieuwe toestellen