in

Nieuwe enquete: online shoppers kopen het liefst in hun eigen moedertaal

Uit een nieuwe enquete uitgevoerd door OneHourTranslation,’s werelds grootste online vertaalbureau, blijkt dat een overgrote meerderheid van de consumenten het liefst goederen en diensten online koopt in hun eigen moedertaal.

Het onderzoek, dat werd uitgevoerd in het begin van het kerstinkoopseizoen op Zwarte Vrijdag (28 november 2014) en de online winkeldag van Cyber Maandag (1 december 2014), omvatte 2,000 respondenten uit Duitsland, Italië, Nederland, Franstalig Canada en Japan

Volgens het onderzoek, gaven 83% van de Italiaanse respondenten de voorkeur aan om online te winkelen in hun eigen taal, samen met 80% van de Duitsers, 65% van de Nederlanders, 74% van de Franstalige Canadezen, en niet minder dan 90% van de Japanse.

De enquête van OneHourTranslation versterkt de conclusie van een onderzoek dat werd gepubliceerd in april 2014 door het adviesbureau Common Sense Advisory. Volgens dit grootschalig gedragsonderzoek, kopen 75% van de consumenten in niet-Engels sprekende landen het liefst producten in hun eigen moedertaal. Bovendien, meer dan 50% van de respondenten gaven toe dat ze alleen online winkelen op websites waarvan de informatie wordt gepresenteerd in hun eigen taal.
De enquête omvatte respondenten uit 10 landen – Duitsland, Frankrijk, Spanje, Rusland, Turkije, Egypte, China, Japan, Indonesië en Brazilië.

Volgens One Hour Translation CEO Ofer Shoshan, “De conclusie uit onze enquête is duidelijk: Probeer uw online verkoopbericht op een effectieve en boeiende wijze over te brengen aan de wereldwijde consumenten in hun moedertaal. Zo’n initiatief is een gegarandeerde manier om omzet te verhogen tijdens de vakanties en het hele jaar door. Maar de meeste webwinkels blijven de beste manier om de verkoop te stimuleren negeren – vertalen.” Shoshan voegde toe: “Wij werken met een groot aantal e-commerce bedrijven, en we hebben uitgebreide activiteit gezien in de afgelopen maanden. Veel e-commerce bedrijven hebben hun websites gelokaliseerd en vertaald in Europese talen, om een groter publiek te bereiken voor het kerstinkoopseizoen.”

Over One Hour Translation
One Hour Translation is ‘s werelds grootste wereldwijde online vertaalbureau, en biedt professionele vertaaldiensten aan duizenden zakelijke klanten wereldwijd aan, 24/7/365 – dankzij een gemeenschap van meer dan 15.000 gecertificeerde vertalers. OneHourTranslation biedt vertaaldiensten voor 75 talen – een vertaalproces ondersteund door robuuste technologie om top kwaliteit en snelheid te garanderen. OneHourTranslation biedt ook e-mailvertaaldiensten, professionele menselijke API-vertaling, CMS vertaalplugins, e-commerce, Websitevertaling (WeST) en meer.

HOBO hifi maakt doorstart

De digitale printer viert zijn 50ste verjaardag