in

Millennial loopt warm voor aanbiedingen op smartphone tijdens winkelen

Onderzoek toont significant verschil aan tussen jonge en oude generatie – De jonge generatie in de leeftijd 16 tot en met 34 jaar toont enthousiasme voor het gebruik van beaconing-techniek in winkels.

Aerohive Networks vroeg aan ruim 1000 Nederlandse consumenten in hoeverre zij openstaan om aanbiedingen te ontvangen op hun telefoon, van winkels waarin zij zich begeven of waar zij langslopen. Ondanks het feit dat beaconing, de techniek die dit mogelijk maakt, in Nederland nog in de kinderschoenen staat, zegt 36 procent van de jonge generatie open te staan voor het ontvangen van relevante aanbiedingen. Dit is een significant verschil met de oudere generatie, in de leeftijd 35 tot en met 54 jaar (13%).

De beaconing-techniek is één van de meest innovatieve manieren binnen retail om klantbinding te optimaliseren en versterken. Door middel van de combinatie van de juiste software, wifi-verbinding en beacons kan een winkelier op een eenvoudige manier gepersonaliseerde aanbiedingen doen aan klanten die in de buurt zijn. Tevens maakt deze techniek het mogelijk om klanten te herkennen, inzicht te krijgen in de koophistorie en persoonlijke loyaliteitspassen te maken.

Gaby Kroet, countrymanager Benelux bij Aerohive, over de uitkomst van het onderzoek: “Zowel de Nederlandse retailbranche als de consument is nog vrij terughoudend als het gaat om het gebruik van de beaconing-techniek. Een gemiste kans, want de retailbranche heeft, mede dankzij tegenvallende cijfers, behoefte aan innovatieve oplossingen. Beaconing is één van de zaken die winkeliers kunnen oppakken om te innoveren. Zeker nu blijkt dat de jongeren van nu – die zijn geboren met een iPad in de wieg – de markt gaan betreden, kunnen winkeliers niet meer om deze ontwikkeling heen. Beacons en de bijbehorende software hebben in de VS hun toevoegde waarde al bewezen. Er zijn al wat Nederlandse retailers aan het experimenteren met beaconing, ik hoop dat er snel nog meer volgen.”

Digitale coupons steeds belangrijker voor retailers

Veelzijdige projectoren waar het hele gezin plezier aan beleeft