Het netwerk scoort zelfs de allerhoogste score wereldwijd. Bij dit onafhankelijke onderzoek wordt jaarlijks de kwaliteit van de mobiele netwerken in negen Europese landen getest.
De overall score van 989 punten op een schaal van 1000 punten laat een verbetering van twee punten ten opzichte van vorig jaar zien. Het is daarmee de hoogste score ooit gehaald in de historie van de internationale benchmark van het Duitse Connect Magazine, uitgevoerd door umlaut.
Hoogste score in dekking en betrouwbaarheid
KPN haalt onder andere het maximale aantal punten in de ‘Voice’ (bellen) categorie. Dat is in lijn met KPN’s voortdurende inspanningen om de beste dekking in Nederland voor zijn klanten te garanderen. Ook in de categorie ‘Betrouwbaarheid’ scoort KPN het hoogst. Daaruit blijkt dat de dienstverlening van het mobiele netwerk van KPN van hoog niveau is.
Oscars
Joost Farwerck, CEO van KPN, is verheugd met de resultaten: “Dit zou je kunnen vergelijken met de Oscars voor telecombedrijven. De jury kijkt niet alleen naar de beste netwerktechniek, maar ook naar de beste klantervaringen. Dat maakt het verschil in een concurrerende markt. KPN investeert al jaren in de allerbeste netwerkervaring voor klanten met glasvezel en 5G. In een tijd waarin we allemaal afhankelijk zijn van de kwaliteit, snelheid en veiligheid van het internet. Met onze missie voor een #BeterInternet werken we ook aan een groener internet, dankzij verdere energiereductie, en een internet dat veiliger en socialer is. Daarmee hoort Nederland bij de absolute top van de digitale wereld”.
Beste mobiele netwerk met beste mobiele gebruikerservaring
KPN zet zich dagelijks in om zijn klanten te verbinden met een uitstekend mobiel netwerk en de beste mobiele gebruikerservaring. Dit betekent overal en altijd kunnen videobellen in hoge kwaliteit, muziek, video’s streamen en gamen zonder onderbrekingen, en overal in Nederland goed bereikbaar zijn. Bovendien werkt KPN voortdurend aan een steeds betere dienstverlening en service aan klanten, ruimere databundels bij het combineren van vaste en mobiele diensten, een goed bereikbare klantenservice, en de MijnKPN-app voor eenvoudig beheer van diensten en het delen van MB’s. Het opnieuw winnen van deze toonaangevende prijs bevestigt dat.
Gebruikerservaringen en technische tests
De test van umlaut is zeer uitgebreid en technisch geavanceerd en bestaat uit rij- en wandeltests die afgelopen maand januari zijn uitgevoerd. Vier rijtestauto’s legden samen in totaal 6.850 kilometer af, waarbij 17 steden en 14 plaatsen werden aangedaan. Daarnaast bezochten twee wandeltestteams acht steden. De testgebieden zijn goed voor 5,88 miljoen mensen, oftewel ongeveer 34,2 procent van de totale bevolking van Nederland. Daarnaast meet deze test de mobiele gebruikerservaring op het gebied van spraak- en datakwaliteit, en de prestaties van populaire diensten zoals YouTube en mobile gaming. [Lees hieronder het onderzoeksrapport]
Reacties
Loading…