in

Account Based Marketing – hoe kan deze aanpak geld besparen?

Inzetten op B2B-marketing? Dan is Account Based Marketing iets voor jou.

Een van de beste en meest efficiënte strategieën om tegenwoordig een doelgerichte marketingstrategie te bereiken, is Account Based Marketing (ABM). Het helpt je bedrijf om de inspanningen richting te geven, en kan je bedrijf een hoop centen besparen. Maar wat is het eigenlijk precies?

1. Focus op de juiste accounts

Met Account Based Marketing richt je je op de meest waardevolle accounts, de accounts waar de meeste kansen liggen. Leg je focus op die selecte groep potentiële klanten die de hoogste winst bieden in plaats van tijd en geld te verspillen aan breed verspreide campagnes. Hierdoor verhoog je de effectiviteit van je marketingsinspanningen, en minimaliseer je onnodige verspilling van middelen.

2. Gepersonaliseerde marketing

Met ABM worden campagnes gepersonaliseerd op basis van de specifieke behoeften en kenmerken van elk account. Met gepersonaliseerde boodschappen is de kans groter dat de doelgroep goed bereikt wordt, waardoor de kosten per acquisitie ook lager worden. In het het Account Based Marketing e-book van Kick Off Digital wordt omschreven hoe je in LinkedIn Sales Navigator een leadlijst kan maken (een gesegmenteerde lijst van personen die voldoen aan je buyer persona) en hoe dit je kan helpen.

3. Sales en marketing

Een succesvolle ABM-strategie is niks zonder een nauwe samenwerking tussen sales en marketing. Dat begint natuurlijk bij het stellen van gezamenlijke doelen en het afstellen van strategieën, waardoor dubbel werk voorkomen kan worden. Dat is misschien makkelijker gezegd dan gedaan, maar waar een pijnpunt zit, zijn er mensen en bedrijven die ondersteuning bieden. Een bedrijf zoals Kick Off Digital bijvoorbeeld, focust zich op het faciliteren van zo’n samenwerking, om die operationele kosten zo laag mogelijk te houden.

4. Langdurige klantrelaties

Een belangrijk onderdeel van ABM is het opbouwen van langdurige klantrelaties.

Door relevante en waardevolle inhoud te bieden, worden klanten loyaler. Dit zorgt dan weer voor een stijging van de klanttevredenheid. Hiermee worden kosten voor klantbehoud verminderd. Wat zorgt voor een stabiele inkomstenstroom.

Met het gebruik van een ABM strategie worden jouw marketingsinspanningen effectiever, en kun je aanzienlijke kostenbesparingen realiseren. Start met het implementeren van een ABM aanpak, en zie de voordelen voor jouw bedrijf.

Reacties

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Loading…

0

Tips voor Verantwoord gokken

Koptelefoon, geremasterd: Introductie van Dyson OnTrac™-koptelefoon