in

Acer richt zich niet meer op goedkope producten

Acer gaat stoppen met het maken van ‘goedkope en niet winstgevende producten’. In plaats daarvan richt de pc-fabrikant zich op het duurdere segment.

Dat blijkt uit uitspraken die CEO J.T Wang deed tegenover Dow Jones. Acer is momenteel de derde pc-fabrikant in West-Europa als gekeken wordt naar marktaandeel. Tot nu toe richtte het hardwarebedrijf zich voornamelijk op goedkopere producten en jarenlang wist het daarmee goede verkopen te realiseren. De afgelopen kwartalen loopt het marktaandeel van Acer echter hard terug.

Zo daalde de verkopen in het derde kwartaal van dit jaar met 45 procent in vergelijking met dezelfde periode in 2010.

Ultrabooks
Acer zal zich nu vooral gaan richten op de Ultrabooks. Deze nieuwe lijn laptops zijn extra dun, licht en snel en kosten veel meer dan de gemiddelde Acerlaptop. De Ultrabook is een initiatief van chipmaker Intel en ook concurrenten van Acer verkopen vergelijkbare producten.
Acer verkoopt Ultrabooks voor tussen de 800 en 1200 euro, maar Wang liet eerder al weten dat die prijs de komende jaren flink omlaag zal gaan. In 2013 zouden de apparaten bij Acer vanaf 500 euro verkocht moeten worden.

Marktaandeel
“We zullen onze strategie veranderen van het maken van goedkope producten puur voor het marktaandeel naar het produceren en verkopen van meer Ultrabooks”, aldus Wang. Hij verwacht dat er in het hogere segment meer winst behaald kan worden.
Als het plan van Wang slaagt, moeten de pc-verkopen volgend jaar met 10 procent stijgen en het financiële verlies van de afgelopen twee kwartwalen omgebogen worden tot winst. Of Acer alleen op prijs wil concurreren met de Ultrabooks van bedrijven als HP en Asus is niet bekend.
(Bron: www.nu.nl)

Nieuwe Snowpad laptopkoelers van Glacialtech

LaCie introduceert de 12big Rack Storage Server