Het onderzoek stelde consumenten in 16 Europese landen vragen over hun meest betrouwbare merken en liet zien dat Canon in 13 van de 16 deelnemende landen het ‘most trusted’ cameramerk is.
“Canon houdt zich intensief bezig met het maken van producten die aansluiten bij de behoeften en de belangstelling van haar klanten en we zijn verheugd dat deze onderzoeksresultaten dit onderstrepen”, zegt James Leipnik, Chief of Communication bij Canon Europe. “Met behulp van onze technologieën proberen we iedereen onze passie voor fotografie te laten meebeleven.”
Het onderzoek is met 27.000 mensen in 16 verschillende landen één van de grootste onder consumenten in Europa. De respondenten beoordeelden de merken op basis van kwaliteit, waarde, imago en de mate waarin ze inzicht hebben in de wensen van de consument. Ook werd het consumentenvertrouwen in de advertentiebeloften en de houding van de merken ten opzichte van het milieu gemeten.
De 13 landen waar Canon werd gekozen als ‘most trusted’ cameramerk zijn Oostenrijk, België, Tsjechië, Finland, Frankrijk, Duitsland, Nederland, Portugal, Rusland, Slovenië, Zweden, Zwitserland en het Verenigd Koninkrijk.