in

CES in Las Vegas voelt de recessie

De Consumer Electronics Show in Las Vegas gaat deze week weer van start. Maar ook dit megaspektakel van consumentenelektronica moet rekening houden met de recessie. Consumenten geven minder uit, bedrijven zijn voorzichtiger, en op de beursvloer is dat ook te merken: er zijn minder exposanten aanwezig, er worden minder bezoekers verwacht en vooral de betaalbare, handige producten staan in de schijnwerpers.

Productgroepen die het in elk geval goed doen op deze beurs zijn computerspellen, mobile devices en navigatiesystemen. De nadruk van deze show zal naar verwachting liggen op kleinere, milieuvriendelijke apparaten die de consument uiteindelijk geld opleveren door besparingen. Handig en nuttig gaat boven design en ‘must-have’.

Naar verwachting zal CES dit jaar 130.000 bezoekers trekken. Vorig jaar waren dat er nog 141.000. Ook zijn er nog steeds hotelkamers te vinden in Las Vegas, wat in voorgaande jaren een behoorlijke uitdaging was. Er zijn 2700 exposanten – tien procent minder dan de 3000 van vorig jaar.

Een andere ontwikkeling is de verschuiving naar meer verkoopgerichte bezigheden tijdens de beurs, waar er voorheen vooral op de show gelet werd.

Expert meest klantvriendelijke bedrijf

Actie ter promotie van de Eminent Video Grabber