in

Complete omnichannel POS- en Clientelingoplossing voor winkels

Omnichannel order management levert nieuwe winkeltechnologie die zorgt voor betere klantbinding – Manhattan Associates heeft de beschikbaarheid aangekondigd van een volledig geintegreerd omnichannel Point-of-Sale- (POS) en Clientelingoplossing.

Deze oplossing is speciaal ontworpen om verschillende toepassingen in een intuïtieve mobiele verkoopoplossing te verenigen.

Het stelt retailers in staat om verschillende mobiele toepassingen te beheren en meerdere integratiepunten te onderhouden. Ook voorkomt het dat winkelpersoneel te maken krijgt met inconsistente gebruikersinterfaces.

Gepersonaliseerde verkoop en dienstverlening
Winkelmedewerkers kunnen nu een consistente, gepersonaliseerde verkoopervaring en dienstverlening bieden via zowel digitale als fysieke kanalen. Winkelmedewerkers krijgen toegang tot een online productcatalogus die automatisch wordt aangevuld met de aankoopgeschiedenis, wensenlijstjes, winkelmandjes en retourhistorie van de klant. Deze functie maakt het eenvoudig om beschikbare voorraad aan te boren, waar dan ook in het netwerk. De kansen voor winkelmedewerkers om meer te verkopen, nemen daarmee drastisch toe. Tevens kunnen zij betalingen voor alle bestellingen in één transactie accepteren, waaronder creditcard, contante betalingen of mobiele betalingen.

“Deze nieuwe functies zorgen voor sterk gepersonaliseerde interactie en helpen retailers om nauwere banden met hun klanten op te bouwen”, zegt Kevin Swanwick, senior director, product management, Manhattan Associates.

Omnichannelbestellingen retour
Manhattan’s innovatieve POS-oplossing helpt retailers bij de toenemende uitdaging van omnichannelbestellingen die worden geretourneerd. De POS-oplossing levert een nieuwe configuratieset die de meest complexe retoursituaties kan behandelen met zo min mogelijk ongemak. Winkelmedewerkers hebben nu de mogelijkheid om retourzendingen te accepteren, ongeacht het kanaal waar de bestelling is geplaatst of de manier waarop de klant het geld terug wil.

De oplossing biedt native integratie met Manhattan’s Enterprise Order Management. Enterprise Order Management is een modern platform voor omnichannelretail en ondersteunt klantinteracties, voorraadbeheer, order fulfilment en het orkestreren van orders voor alle verkoopkanalen.

“POS verandert van een ‘system of record’ (bijvoorbeeld het opnemen van orders) naar een ‘system of engagement’ (bijvoorbeeld interactie met de klant)”, schrijft Forrester Research Principal Analyst Adam Silverman in het rapport ‘The Business case for mPOS is Associate Enablement’ van april 2015. “Leiders in e-Business moeten gebruik gaan maken van een enkele commerce-oplossing voor alle touch points dat hen inzicht biedt in producten, bestellingen, voorraden en klanten.”

Manhattan biedt een portfolio van centrale (hoofdkantoor) en lokale (winkel) oplossingen die retailers helpen bij het realiseren van hun omnichannelstrategie en het verbeteren van de relatie met de klant. Omnichannel Central Solutions biedt retailers een infrastructuur waarmee ze een flexibele omnichannelorganisatie kunnen opbouwen. Omnichannel Local Solutions, waaronder POS en Clienteling, ondersteunt de vijf belangrijke taken van de moderne winkelmedewerker: digitale verkoop, klantenservice, personalisatie, winkelfulfilment en winkelbeheer.

Klik hier voor meer informatie over de vijf belangrijke verantwoordelijkheden van de nieuwe winkelmedewerker.

DigiGames: Pro Evolution Soccer 2016 & Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain

Media Markt volledig in het teken van FIFA16