in

Concertkaartjes kopen via Facebook

Kaartjes kopen voor evenementen en concerten aan de kassa deed toch al niemand meer, maar nu is het nóg een stapje eenvoudiger: op Facebook. Organisatoren van evenementen en concerten kunnen door one-click integratie van een ticketshop Facebook als verkoopkanaal gaan gebruiken dankzij nieuw ontwikkelde software.

Wie voortaan op de Facebook pagina van een evenement een kaartje koopt,
kan met één klik zijn hele vriendennetwerk hiervan op de hoogte stellen
en ook de link naar de Facebook ticketshop meesturen waar de kaartjes te
koop zijn. Naast de standaard integratie van social plugins ter
promotie van het evenement zal de Facebook ticketshop dus leiden tot een
hogere conversie naar kaartverkoop, omdat de transactie binnen Facebook
plaatsvindt.

“Ticketscript is trots om als Nederlands bedrijf de eerste ticketing
partij te zijn die Facebook als standaard verkoopkanaal toevoegt”, zegt
Joep Lecluse, Group Marketing Director. “De aanbeveling van een
vriend(in) of relatie via social media zoals Twitter en Facebook, levert
de meest krachtige vorm van verkoop op. Wij zijn van mening dat
Facebook het verkoopkanaal van de toekomst wordt. Naast de eigen website
van de organisator, de aangesloten online partnerkanalen en de Free
Record Shop vormt de Facebook ticketshop dus een essentiële toevoeging
aan onze dienstverlening.”

“De nieuwe Facebook applicatie van ticketscript biedt ons een nieuw en
krachtig kanaal om onze community te bereiken”. Dat zegt Bob Reiche,
bedenker van het Royal Beach Concert. “Bezoekers van onze Facebook
pagina zijn al bekend met de kracht van dit medium. Nu zijn ze ook in
staat middels een simpele handeling op een veilige manier kaarten te
kopen voor het komende Royal Beach Concert.”

Ticketscript

Nieuwe headsets van Sony

Trend Micro: nieuwsgierigheid grootste valkuil internetgebruiker