in

Consument wil kleinere tablet voor mediaconsumptie

De oorspronkelijke iPad is eigenlijk te groot. De consument laat met zijn portemonnee zien dat hij liever een tablet heeft die ongeveer zo groot is als de iPad Mini. Dit jaar worden er 53 procent tablets verkocht dan in 2012.

Marktonderzoeker Gartner publiceert een rapport met een overzicht van hoeveel computers, tablets en telefoons er deze jaren worden verkocht. Het segment met de tablest is de snelste groeier. Dit jaar worden er 184 miljoen tablets verkocht. Dat is meer dan de helft van het aantal nieuw verkochte pc’s, apparaten die hard uit de gratie vallen.

“De prijzen van premium tablets met schermen van rond de 7 inch blijven dalen. Steeds meer consumenten geven duidelijk de voorkeur aan deze kleinere tablets voor hun mediaconsumptie. De gemiddelde doorsnede van schermen ligt, afhankelijk van het land waar je kijkt, tussen de 8,3 en 9,5 inch. Zevenenveertig procent van de 21.500 respondenten heeft een tablet met een scherm van acht inch of minder.”

De iPad Mini heeft een schermdoorsnede van 7,9 inch. De meeste kleinere Androidtablets hebben een scherm van zeven inch.

Al worden er jaarlijks bijna twee miljard mobieltjes verscheept vanuit de fabrieken, Gartner denkt dat de tablet deze decembermaand beter scoort dan telefoontjes. De onderzoeker ziet dat als een zachte trendbreuk.

De marktverdeling onder de mobiele besturingssystemen:
Bron: Emerce.nl

DigiGames review – Skylanders Swap Force

Online fraude treft duizenden consumenten