in

Consumenten willen toegang tot al hun data op één veilige plek

Met content verspreid over sociale media en andere clouddiensten willen consumenten juist toegang tot hun content op één veilige en besloten plek. En binnenkort zal dit mogelijk zijn.

Ben jij je content aan het managen, of managet content jou? Een onderzoek van F-Secure* laat zien dat consumenten met hun foto’s, video’s en andere documenten verspreid over verschillende diensten toe zijn aan innovatie binnen het beheren van hun content. Consumenten slaan bestanden op vele verschillende plekken op: van Facebook tot Flickr, en van Google Drive tot Evernote. En dat zijn slechts online voorbeelden. Er is ook natuurlijk nog content op smartphones, laptops, tablets en computers (om nog maar te zwijgen over de apparaten die voor zakelijke doeleinden worden gebruikt).

64% van de consumenten wereldwijd geeft aan dat ze het handig zouden vinden om al hun content beschikbaar te hebben op al hun apparaten, waar ze zich ook bevinden. Consumenten in Maleisië, Latijns-Amerika en de Verenigde Staten zijn er het meest klaar voor (76%); in Europese landen geeft 55% van de ondervraagden aan dit zeer praktisch te vinden.

Naast toonaangevende cloud-aanbieders waar mensen het vaakst content naar uploaden – waaronder Facebook, YouTube, Google Drive, Dropbox, Microsoft Skydrive en Apple iCloud – is er ook nog een aantal kleinere diensten waar veel mensen hun bestanden online opslaan. Een vijfde van de consumenten in Maleisië uploadt eens per week content naar Instagram, 15% in de Verenigde Staren doet dat naar Amazon Cloud Drive en 13% in Polen naar Picasa.

Dus waarom maken we het niet simpel door al deze verschillende diensten te combineren en toegankelijk te maken op één centrale locatie vanaf ieder apparaat? 59% van de mensen wereldwijd vindt dit een goed idee: Latijns-Amerika, Maleisië en de VS bevinden zich onder de meest enthousiaste respondenten met 75% of meer die het hiermee eens zijn.

Wanneer gevraagd werd welke cloud-aanbieders het belangrijkste zijn om te integreren in een dergelijke dienst, kozen de respondenten Facebook, YouTube, Google Drive, Dropbox, SkyDrive en iCloud gevolgd door de diensten Picasa, LinkedIn en Instagram.

Coming soon: een gewaagde oplossing
Consumenten hoeven niet lang te wachten op de dienst die zij willen. Younited van F-Secure verschijnt binnenkort en zal consumenten eindelijk toegang geven tot hun content op hun smartphones, tablets, computers en online diensten zoals Facebook en Dropbox – al hun content, op één plek En voor consumenten die zich zorgen maken over privacy in de cloud, zal Younited gevrijwaard zijn van achterdeuren en spionnen. Younited opereert onder de strikte Finse privacy wetgeving en wordt tegelijkertijd ondersteund door F-Secure’s expertise. Dus consumenten kunnen er zeker van zijn dat hun content veilig én privé is.

Om een van de eerste te zijn om Younited te bemachtigen, kun je nu al inschrijven op younitedhttp://www.younited.com/.com.

* De F-Secure Digital Lifestyle Survey 2013 verslaat web interviews van 6.000 breedbandabonnees in de leeftijd van 20 tot 60 jaar uit vijftien landen: Duitsland, Italië, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, Nederland, België, Zweden, Finland, Polen, de Verenigde Staten, Brazilië, Chili, Colombia, Australië en Maleisië. Dit onderzoek is afgerond door GfK in april 2013.

LaCie en Porsche Design introduceren ultraslanke USB 3.0-stick

(Onderzoek) Nederland in Europese top 3 socialemediagebruik