in

Consumentenbond verliest SMS rechtszaak.

De Consumentenbond heeft de rechtszaak die zij had aangespannen over SMS-diensten op alle punten verloren. De bond moet ook haar persbericht met feitelijke onjuistheden rectificeren. De rechtbank oordeelt dat T-Mobile zorgvuldig klanten ondersteunt bij de afhandeling van vragen en eventuele klachten over SMS-diensten. T Mobile blijft zich desondanks inzetten voor verdere verbetering van transparantie rondom SMS-diensten. De verscherpte SMS-Gedragscode die per 1 maart aanstaande in werking gaat, biedt daarvoor betere waarborgen.

De Consumentenbond had in een kort geding een principezaak aangespannen over het factureringsysteem van SMS-diensten. De aanleiding van de rechtszaak was een incident waarbij één SMS-aanbieder willekeurig en ongevraagd berichten had verstuurd. T-Mobile en Vodafone hebben deze SMS-aanbieder hier indertijd op aangesproken en geëist om gedupeerde klanten te compenseren. Alle klanten die zich hebben gemeld, hebben hun geld terug gekregen. De Consumentenbond heeft dit incident echter aangegrepen om het factureringsysteem voor alle SMS-diensten te laten verbieden. Hiermee mist de Consumentenbond de kern van het probleem, welke ligt in de transparantie van de reclames en niet in de wijze van factureren. T Mobile is verheugd dat de uitspraak van de rechter de zaak in de juiste proporties terugbrengt.

Ingram Micro presenteert winnaars Windows wereldreis

Sony Ericsson biedt Nederlandse fans “Michael Jackson’s This is It”